QUOTE(Hensepens @ 8-07-2010, 23:41)

Waarom zo vijandig? En even je huiswerk beter doen. De TMC berichten van Tomtom zijn hetzelfde als bij Navignon. TT en Navignon gebruiken dezelfde bron. Namelijk de radiozenders die het signaal in Nederland uitzenden. Dus ook de kwaliteit van TMC op Navignon is hetzelfde als bij TT. Hoogstens dat het scheelt op welk radiostation je afstemt vwb. de kwaliteit. Zo geeft het ene radiostation ook waarschuwingen voor flitsers mee en andere niet.
Het heeft niets met vijandigheid te maken,en mijn huiswerk doe ik al jaren.
Mijn eravring met TMC is al net zo lang,als dat er navigatie bestaat.
TMC op een VDO was goed,alleen waren het zeer dure toestellen.
Toen kwam Engin(Navigon kloon) op en iPAC of een Pocket Loox600 met een GNS 9810 wired GPS antenne met TMC aansluiting.
Dit toestel was beduidend goedkoper,maar koste destijds ook nog en slordige 1000 euro.
Dergelijke dingen hebben hebben altijd goed gefunctioneerd.
Toen kwam ook TomTom op den duur met TMC.
Maar TomTom had iets anders op het oog,en stak in principe geen geld meer in dat verhaaltje,want het bracht geen hol op.
Navigon en TomTom gebruiken dezelfde bron,dat klopt(het merk dat jij beschrijft,ken ik trouwens niet)
Maar je hebt meer dan een bron.
Je hebt ook nog een ontvanger.
En als die ontvanger niet deugt,zoals bij TomTom,-ze hebben niet voor niets een nieuwe laten maken-,dan kom je niet ver met TMC op een TomTom.
En om even je gehuegen op te frissen.
Tot en met TomTom Navigator 5 op een PDA,-andere mogelijkheden had TomTom toen nog niet-,was er in geen velden of wegen een TomTom systeem met TMC te verkrijgen,laat staan aanwezig op deze planeet.
Navigon was toen al lang en breed uitgerust met TMC.
Engin 1,Miomap1,MN1, allemaal Navigon klonen,waren toen al voorzien van TMC ontvangst.
Als jij dus even je huiswerk had gemaakt,dan had je een andere reactie geplaatst,en had je iets meer afgeweten van
Navignon.
een mens kan zich vergissen,maar als je tot 3 keer de naam fout schrijft,heb je geen kaas gegeten van Navigon,of is er maar 1 op deze aarde die goed,hoe slecht ie het ook doet.
En dat is dan natuurlijk TomTom.
TomTommers kunnen geen vergelijking verdragen met Navigon.
Ze mogen echter wel graag de draak steken met Navigon,al weten ze nog niet welke naam het beestje heeft.
Gelukkig heeft Harold Goddijn een leuke naam bedacht voor zijn speeltje,die goed in de mond ligt,en nergens op slaat,maar marketing technisch,top is.TomTom is de naam.
Dus Hensepens,over
huiswerk gesproken.
In bovenstaande link heb je genoeg om te zoeken naar minder vijandige mogelijkheden.