» 8310 eerst vastgelopen daarna geen gps meer |
![]() ![]() |
» 8310 eerst vastgelopen daarna geen gps meer |
28-07-2010, 21:59
Bericht
|
|
|
... Groep: Leden Berichten: 1 Sinds: 27-05-08 Gebruikersnummer: 32.213 |
Hellup vanuit Italie....
Gisteren liep mijn 8310 (upgrade vanaf 8110) voor het eerst in 2 jaar tijd vast. Het scherm bevroor en na een soft reset kon ik weer verder navigeren. Echter wanneer ik mijn 8310 opnieuw op de sigarettenaansteker verbond liep deze na enkele secondes weer vast. Dit heb ik zo 2x herhaald met telkens hetzelfde resultaat; vastlopers. Weer een softreset gedaan en 8310 deed het daarna weer en toen maar zonder aangesloten te zijn op de sigarettenaansluiting verder genavigeerd. Gelukkig was ik bijna bij mijn hotel want mijn batterij gaat maar zo'n 30 minuten mee. Vannacht heb ik mijn 8310 via de stroom (220 v) opgeladen in de hoop dat bovenstaande eenmalig zou zijn. Helaas pindakaas. Vanochtend kreeg ik geen enkele satelliet fix meer door. Ook het gps symbool komt zelfs niet meer (rood) in beeld. Ik heb hierdoor mijn 8310 niet meer kunnen gebruiken. Om eerlijk te zijn ben je het niet meer gewend om zonder navigatie te rijden en mijn hotel vinden in Bologna was helemaal een crime. Wie heeft er een goede tip en kan mij verder helpen? Ik heb alleen mijn 8310 bij me en geen laptop om het sd-kaartje te kunnen benaderen o.i.d. |
|
|
|
28-07-2010, 22:07
Bericht
|
|
|
25+ poster Groep: Leden Berichten: 37 Sinds: 2-04-09 Gebruikersnummer: 36.866 |
Tja, dit is natuurlijk moeilijk. Maar ik zou de dingetjes doen die je nog wel kunt, bv. het kaartje uithalen en opnieuw plaatsen, of resetten zonder kaartje en dan nog eens proberen.
Ik ga morgen naar Oostenrijk en neem een extra kaartje mee met de software voorgeïnstalleerd. Voor het geval dat... --------------------
Navigon 2110Max --> Navigon 4310Max |
|
|
|
![]() ![]() |
| Print-versie | Het is nu: 5-09, 04:32 |