» Haast! Hoe werkt TMC op de navigon 6310? |
![]() ![]() |
» Haast! Hoe werkt TMC op de navigon 6310? |
22-07-2010, 20:01
Bericht
|
|
|
... Groep: Leden Berichten: 2 Sinds: 22-07-10 Gebruikersnummer: 40.261 |
In Opties > verkeer > instellingen zoekt ie naar frequenties ofzo maar heb het idee dat ie alleen radio zenders vind. Ten tweede gaat ie daarna meteen door met zoeken...heb nog nooit een verkeersmelding kunnen vinden!
Morgen gaan mn ouders op vakantie en willen nog graag deze info weten! Heb hem aangesloten op de autolader omdat er antenne inzit. En ja hij laat alle meldingen van nederland zien. Bedankt!!! |
|
|
|
22-07-2010, 21:51
Bericht
|
|
|
50+ poster Groep: VIP leden Berichten: 77 Sinds: 7-03-09 Gebruikersnummer: 36.569 |
Hoi,
het klopt dat die alleen radiozenders vindt. TMC wordt met de meeste radiozenders meegestuurd. Ga maar rijden dan zie je dat hij wel zenders vindt. Goede vakantie --------------------
Navigon 7310 (upgrade van 7210) 7.4.2 met Q2 2010 |
|
|
|
22-07-2010, 21:55
Bericht
|
|
![]() 500+ poster Groep: VIP leden Berichten: 567 Sinds: 30-01-06 Gebruikersnummer: 3.994 |
Je kunt ook de frequentie of de zender vast zetten.
Maar of dat nu zo handig is Mocht de TMC een bericht ontvangen dan krijg je een gesproken melding daarover. En als je de optie file vermeiden heb geactiveerd dan gaat de 6310 gewoon een andere route kiezen naar de eindbestemming toe. Wel zorgen dat het laadsnoer is ingeplugd in de stroomvoorziening en de USB steker in het apparaat zit ! En al een up-date gemaakt van jouw 6310 op de computer ???? Voor het geval dat. Wat je ook (erbij) kan doen is een grotere MicroSD kaart kopen en alles hier op zetten . ( Één op één kopiëren) . Mocht de Flash haperen dan zit alles op die SDkaart. |
|
|
|
22-07-2010, 21:57
Bericht
|
|
|
10+ poster Groep: Leden Berichten: 15 Sinds: 16-08-09 Gebruikersnummer: 38.768 |
Ook een route gepland? Volgens mij zie je alleen waarschuwingen op de route die je hebt laten berekenen.
Maar wanneer je nu al meldingen ziet zal het inderdaad wel goed komen. |
|
|
|
22-07-2010, 23:09
Bericht
|
|
![]() 200+ poster Groep: VIP leden Berichten: 233 Sinds: 28-05-10 Van: Groningen Gebruikersnummer: 39.978 |
Ook een route gepland? Volgens mij zie je alleen waarschuwingen op de route die je hebt laten berekenen. Maar wanneer je nu al meldingen ziet zal het inderdaad wel goed komen. Inderdaad. Je ziet vele meldingen in verkeersinfo staan. Maar die moet je dan wel opzoeken. Zo gauw je een bestemming hebt ingevoerd,zie je de meldingen die op je route liggen,en die het toestel kan ontvangen. Files van bv Belgie,als het vertrekpunt Leeuwarden is,zie je natuurlijk nog niet. Je moet wel in het beriek van de zender zitten die van een bepald gebeid/land de berichten uitzend. --------------------
NAVIGON,your way on the road. Navigon 8110--> 8310-Europa+TMC Pro,kaart Q3-2010 Navigon navcore versie 7.4.3 Navigon 2310-Europa Medion S2310 Alle handelingen die voorvloeien uit adviezen van hier,doet de uitvoerende op eigen risico. Voordat U begint te "klooien" aan uw device,maak gaarne een backup. Is wel zo wijs,en bespaard U en ons een hoop narigheid op dit forum. |
|
|
|
23-07-2010, 14:27
Bericht
|
|
![]() jouwAdmin Groep: VIP leden Berichten: 1.029 Sinds: 6-11-04 Van: Almelo Gebruikersnummer: 316 |
Zo gauw je een bestemming hebt ingevoerd,zie je de meldingen die op je route liggen,en die het toestel kan ontvangen. Dat is altijd afhankelijk van de instelling die je hebt gemaakt. Er wordt wel vaker beweerd dat je alleen meldingen op de route ziet maar dat is volkomen onjuist. Maar als je nog nooit met een 6310 hebt gewerkt dan kan je dus zoiets ook niet weten --------------------
Device: Navigon 7310, Navigon 8450_Live Kaart : ..Western Europe versie Q3 - 2010 Testen: Navigon 70_Premium Drager: 1x Transcend Micro_SDHC 8GB, class 6 + Extra : Ge-Tectronic TMC_adapter Vervoer: Ford Focus Wagon tdci. Website: Pocketnavigation |
|
|
|
23-07-2010, 20:50
Bericht
|
|
|
... Groep: Leden Berichten: 2 Sinds: 22-07-10 Gebruikersnummer: 40.261 |
heb al een reactie van mijn ouders gehad via SMS...
Het apparaat zegt vaak dat de route gewijzigd is door de actuele verkeersinformatie...en toen moetsen ze opeens anderhalf uur in de file staan....nu begrijp je dat mijn vader best pissig is hierover. in elk geval bedankt voor de info.(had hem al gezet op automatisch zoeken en aanpassen van route) |
|
|
|
24-07-2010, 09:37
Bericht
|
|
![]() 500+ poster Groep: VIP leden Berichten: 567 Sinds: 30-01-06 Gebruikersnummer: 3.994 |
Maar dat kan hoor.
TMC heeft zijn tijd nodig met het bericht doorsturen ! Als je net tussen twee afslagen zit er er gebeurd wat , dan heb je pech. Dit heb ik ook gehad ! Maar voor de rest ben ik altijd om de file heen gereden, ook al was het toen door de binnenstad ! Ik ben wel zeer tevreden ( geweest ) over de Navigon TMC |
|
|
|
24-07-2010, 11:27
Bericht
|
|
![]() 200+ poster Groep: VIP leden Berichten: 233 Sinds: 28-05-10 Van: Groningen Gebruikersnummer: 39.978 |
Er wordt wel vaker beweerd dat je alleen meldingen op de route ziet maar dat is volkomen onjuist. Maar als je nog nooit met een 6310 hebt gewerkt dan kan je dus zoiets ook niet weten. Hoedan? Alle files die zich niet op je route bevinden,krijg je niet als melding binnen tijdens je navigatie. Echter bij het device komen ze wel binnen. Via het ingevoerde bestemming,ziet de software welke files,cq oponthoud zich er bevind op jou route. Die beperkingen worden direct weergegeven,cq daar krijg je een melding van. Van alle anderen krijg je geen melding op het scherm,doch,nognaals,ze staan er wel in. Maar zijn dus niet relevant. Heb je geen route gepland,dan zie je een grijs blokje in beeld,waarin een autotje staan. Deze zie je ook als de file meer dan 50 km verwijderd is. Bij lager dan 50 km wordt deze rood. En als je geen 6310 hebt gehad??? Wat voor vreemde opmerking is dat? Het feit dat een device de dienst uitmaakt,is allnag verleden tijd. Het is de software,die op het device is geïnstalleerd,welk bepaald wat er weergegeven wordt,i.c.m de aanwezige functies die op het device aanwezig zijn. Voorbeeld. Eeen device dat geen voorziening heeft voor TMC,zal ook geen TMC berichten weergeven,en in het software zal de schakeling van TMC op nul(0) staan. Ook kan daarin het stukje software wat nodig is voor TMC,verwijderd zijn. Het verschil tussen een 6310 en een 8310 is o.a,dat laatste model voorzien is van meer extra's die zich onderscheiden van het goedkoper model. Alle extra's hebben hun eigen software,die met het OS moeten samenwerken. Navigon navigatie software 7.4.3 is op de éne device hetzelfde als op het andere device,waar ook 7.4.3 is geïnstalleerd. --------------------
NAVIGON,your way on the road. Navigon 8110--> 8310-Europa+TMC Pro,kaart Q3-2010 Navigon navcore versie 7.4.3 Navigon 2310-Europa Medion S2310 Alle handelingen die voorvloeien uit adviezen van hier,doet de uitvoerende op eigen risico. Voordat U begint te "klooien" aan uw device,maak gaarne een backup. Is wel zo wijs,en bespaard U en ons een hoop narigheid op dit forum. |
|
|
|
24-07-2010, 12:19
Bericht
|
|
Je krijgt alles te ZIEN binnen het ontvangstbereik.
Maar je krijgt enkel de belemmeringen op de route zien en te HOREN . Dit is ook in het menu te ZIEN : * Alle meldingen. * Op de Route. * In de omgeving. Dit bericht is bewerkt door Wiljol, 24-07-2010, 12:38
|
|
|
|
24-07-2010, 12:51
Bericht
|
|
![]() jouwAdmin Groep: VIP leden Berichten: 1.029 Sinds: 6-11-04 Van: Almelo Gebruikersnummer: 316 |
Het is precies zoals Wiljol het al aangeeft.
Klik op Opties, Verkeer. Klik daarna op de bovenste balk waarin staat xx verkeersberichten Nu krijg je een keuzemenu waarin je zelf kan bepalen welke meldingen moeten worden aangegeven: - Alle verkeersberichten - Met betrekking op de route - In de omgeving - Regionaal geldende meldingen Toen ik in Zuid_frankrijk was (vorig jaar) op een door de weekse dag kreeg ik in 1 run ruim 600 tmc_meldingen op mn Navigon. Het was niet naar aanleiding van de aanrijroute Twente / Bollene, maar ik was daar al een week ter plaatse. Ik meen te weten dat er ten tijde van de meldingen een route aktief in de Navigon was van om en nabij de 50 kilometer. (en dan houd ik het hoog aan). Wanneer er dan op dat moment meer dan 600 meldingen binnenrollen, en ik scrol ze voor een deel door, dan heb ik geconstateerd dat alle meldingen getoond werden (ook van Parijs, Toul etc etc). De meldingen gingen van filevorming tot en met parkeerplaats afgesloten. Het is mogelijk, dat kan ik van hieruit niet zeggen, dat jouw Navigon dat niet in zich heeft (softwareVersie ? ). Maar alle meldingen zien....... dat is wel degelijk mogelijk. --------------------
Device: Navigon 7310, Navigon 8450_Live Kaart : ..Western Europe versie Q3 - 2010 Testen: Navigon 70_Premium Drager: 1x Transcend Micro_SDHC 8GB, class 6 + Extra : Ge-Tectronic TMC_adapter Vervoer: Ford Focus Wagon tdci. Website: Pocketnavigation |
|
|
|
24-07-2010, 15:21
Bericht
|
|
6310 - 6350LIVE.
Zelfde toestel alleen bij de 6350Live zit er ........Live software in. Vandaar dat ik het kan weten ! |
|
|
|
24-07-2010, 15:53
Bericht
|
|
Je krijgt alles te ZIEN binnen het ontvangstbereik. Maar je krijgt enkel de belemmeringen op de route zien en te HOREN . Dit is ook in het menu te ZIEN : * Alle meldingen. * Op de Route. * In de omgeving. Van alle anderen krijg je geen melding op het scherm,doch,nognaals,ze staan er wel in. Lees eens een bericht helemaal. Dan lees je ook wat je zien moet. Wat schrijf ik nou? Ik zet er toch zelf bij,dat alles in de berichten staat? Maar de meldingen die je op je route krijgt,krijg je (direct) te zien in beeld tijdens de rit. Het zou mooi zijn zeg,als je op een rit van Barcelona naar Berlijn ,een melding krijgt van een file tussen Milaan en Turijn,als laatste niet op je route liggen. Wie heeft daar iets aan.Jij?Nou ik niet. Zul je dus ook niet direct zien.Moet je oproepen in het menu. WWe hebben al eerder melding gemaakt, dat meldingen die je op de route hebt,waarom je die apparaat moet gaan zien. In de 8110 zag je dat direct. Dus nogmaals. Alle files staan erin. Maar alleen de files die op je route komen,of er al zijn,daarvan krijg je een melding tijdens je route. Van files die niet je route kruisen,dasarvan wordt geen directe melding van gemaakt. Wil je deze zien,dan zal je het menu in moeten om ze te kunnen zien. Ben je dus nieuwsgierig,zal je er iets voor moeten doen. --------------------
|
|
|
24-07-2010, 16:52
Bericht
|
|
Dat schrijf ik toch ?
Mijn reactie is gewoon "Kort maar Krachtig. |
|
|
|
24-07-2010, 19:26
Bericht
|
|
6310 - 6350LIVE. Zelfde toestel alleen bij de 6350Live zit er ........Live software in. Vandaar dat ik het kan weten ! Ik reageerde op het eerder geplaatste bericht van Tankliner --------------------
|
|
|
24-07-2010, 19:37
Bericht
|
|
En als je geen 6310 hebt gehad??? Wat voor vreemde opmerking is dat? Het is de software,die op het device is geïnstalleerd,welk bepaald wat er weergegeven wordt,i.c.m de aanwezige functies die op het device aanwezig zijn. Zo vreemd is mn opmerking dus dan ook niet, je kent zelf het antwoordt. Als je niet met de 6310 gewerkt hebt kan je dus ook nooit exact weten wat wel en wat niet mogelijk is, tenzij de software en de bewuste toepassing exact gelijk zijn. Vandaar mijn opmerking. --------------------
|
|
|
![]() ![]() |
| Print-versie | Het is nu: 5-09, 04:14 |