Hoe lang duurt het voor TMC wordt ontvangen?
Gepost 05 juli 2010 - 08:43
Soms duurt het een uur vooraleer hij iets ontvangt van TMC informatie.
De ontvangst is even slecht als ik mijn GPS in de tuin laat liggen, in open lucht dus.
Volgens de verkoper van Vandenborre is dat allemaal normaal: "In minder dan 20 minuten kun je geen TMC info binnen krijgen". Navigon heeft mij mijn GPS teruggegeven "na onderzoek en upgrade" van het toestel. Ik weet niet wat ze onderzocht of upgraded hebben, maar er is niets veranderd. De ontvangst blijft even slecht.
Ik heb dan een activatiecode voor TMC aangevraagd, op aanraden van die verkoper (9.99 ¤) maar het resultaat blijft hetzelfde. De verkoper
Ik vraag mij af hoelang het normaal duurt vooraleer er TMC info binnenkomt.
Ik zie wel dat hij alle radiostations scant en ogenblikkelijk vindt, maar desondanks blijft het TMC symbooltje rood (= geen ontvangst)
Gepost 06 juli 2010 - 07:05
En de ( originele ) snoer gebruikt MET stroomvoorziening ????
Hoe is het ontvangst van de radio zenders via de autoradio ?
Daarmee bedoel ik , woon je "In the middle of noware" of midden in een propvolle stad ?
Gepost 06 juli 2010 - 07:45
Wiljol, op 6-07-2010, 20:05, zei:
En de ( originele ) snoer gebruikt MET stroomvoorziening ????
Hoe is het ontvangst van de radio zenders via de autoradio ?
Daarmee bedoel ik , woon je "In the middle of noware" of midden in een propvolle stad ?
Alleen laagbouw in de omgeving.
Ik gebruik het originele snoer met of zonder stroomvoorziening, dit blijft gelijk.
De ontvangst van de radiozenders via de autoradio is perfect.
Ik test dit niet alleen thuis, maar op weg van en naar het werk (zo'n 100 km of meer dan een uur ver).
Na een half uur krijg ik dan soms wat informatie binnen, maar een kwartiertje later ben ik de ontvangst dan even snel weer kwijt. Een collega van mij zegt dat hij onmiddellijk info binnenhaalt met zijn oude navigon GPS.
Vandaag haalde hij 78 berichten binnen, uitzonderlijk veel. Meestal is dit gewoon niets of een berichtje of 10 vooraleer hij terug uitvalt.
Gepost 07 juli 2010 - 12:55
Dat is dan ook de rede dat ik mijn 6310 heb voorzien van de Live module update.
Wat overigens ook niet zonder slag of stoot ging.
Ik kreeg telkens een unzip error.
Maar nu zit het erop. Net voor de grote uittocht naar Italië a.s. zaterdag.
Als ik dit had geweten had ik direct de 6350 gekocht.
Een stuk minder ergernis en een besparing van ¤50,00.
Gepost 07 juli 2010 - 07:10
Wiljol, op 6-07-2010, 21:33, zei:
Zonder stroom geen ontvangst !
En als je een zender vastzet ?
Eentje waarvan je weet dat ze verkeersinfo meezenden.
Wat gebeurd er dan?
Zonder stroom heb ik na een half uur bijvoorbeeld wel ontvangst en komen er een paar berichten binnen, net zoals ik met stroom heb.
"Zender vastzetten": dit heb ik ook al geprobeerd, met zelfde resultaat. Maar dit is geen oplossing voor een lange trip door verschillende landen (vb via Nederland, Vlaanderen, Walonië en Luxemburg naar Frankrijk)
Gepost 07 juli 2010 - 07:44
Gebruik je wel de originele laadkabel met ingebouwde TMC ontvanger of gebruik je een andere USB kabel.
Andere vraag : Heeft jouw auto een WARMTEWERENDE voorruit?
Het is tenslotte "een kooi van Faraday", dus ook signalen komen slecht binnen.
Met de hele handel aangesloten en wel ( dus met stroom op de 3310MAX ) deze net buiten de auto plaatsen, helpt dat?
Zo ja, dan is er een optie van een koppelstuk tussen 3310MAX /radio/ radioantenne.
http://www.ge-tectro...n--becker-.html
Dan komt het signaal via jouw auto antenne binnen ipv de (laag) in de auto zittende TMC ontvanger( die bobbel in het snoer).
Zo nee , weet ik het ook niet meer .
Deze post is bewerkt door Wiljol: 07 juli 2010 - 09:52
Gepost 07 juli 2010 - 06:23
wordt, op 7-07-2010, 08:10, zei:
Echter je kabel is wel degelijk nodig voor een goed ontvangst van TMC berichten.
Zie het als je antenne van je radio.
Geen antenne aan je autoradio,geen radio 1 muziek uit het geval.
Zo is je laadkabel en combinatie van een antennekabel,en een laadkabel ineen.
Bestaat je kabel uit enkel 1 draad tot halverweg,dan wordt ie dubbel?
Ja,vanaf daar wordt de verdikking de antenne.
Je TMC ontvanger is namelijk gewoon een RDS ontvangertje,die en antenne nodig is.
Mocht je bij De Bilt rijden,dan kan het zijn dat je effe zonder kan.
Maar regulier is dat niet.
En vandaag duurde het wel 5 uren voordat je een melding kreeg.
Ik heb tussen Antwerpen en Groningen, GEEN file gehad.
Een TMC ontvanger geft geen garantie op meldingen.
En dan nog een belangrijk feit.
Men zegt, "ik krijg geen meldingen binnen".
Het zit namelijk nog een beetje anders.
Je kijgt ze wel binnen,maar je ziet ze niet.
Waarom niet?
Omdat ze dan niet op jou route zitten.
Je krijgt enkel de meldingen te zien,die op jou route zitten.
En zit een een file op je route,dan is het vakje grijs,wanneer dit verder dan 100 km verwijderd is.
Beneden 100 km,geeft ie aan,hoeveel het is,en bendenen de 50 km ,wordt dit vakje rood.
Goede reis.
Navigon 92 Premium LIVE Q1-2012
Navigon 42 PLUS Q1-2012
(voorheen een 40 Easy)
Navigon 8310 Q1-2012
Vragen t.a.v van uw navigatie apparatuur,via het forum stellen.
Gepost 07 juli 2010 - 08:32
Dan ben jij een gelukkig mens,met een dito apparaat.
Moet wel zeggen dat ik in Tolkamer ook de Duitse zenders met een "gewone"USB binnen kreeg.
Dit wel met mijn vorige toestellen.
Maar die zendmast staan op zo'n zes kilometer hemelsbreed van Tolkamer af !
En dan praat ik wel over de veel krachtigere Duitse zenders .
Gepost 08 juli 2010 - 04:19
Ik rijd in de hitte van de laatste dagen zelfs steeds met mijn ruiten open. TMC wordt niet tegengehouden door een warmtewerende voorruit in tegenstelling tot GPS signalen. Het zijn immers radio signalen.
Het tussenstuk http://www.ge-tectro...n--becker-.html is geen optie, want ik heb een bedrijfswagen, dus geen eigen wagen waar ik kan aan prutsen; volgens dat ik zie moet je de autoradio dan permanent verbinden met je adapter.
Gepost 08 juli 2010 - 07:25
wordt, op 8-07-2010, 17:19, zei:
Ik rijd in de hitte van de laatste dagen zelfs steeds met mijn ruiten open. TMC wordt niet tegengehouden door een warmtewerende voorruit in tegenstelling tot GPS signalen. Het zijn immers radio signalen.
Het tussenstuk http://www.ge-tectro...n--becker-.html is geen optie, want ik heb een bedrijfswagen, dus geen eigen wagen waar ik kan aan prutsen; volgens dat ik zie moet je de autoradio dan permanent verbinden met je adapter.
Ik zou dat ook niet doen.
Wat je nog eens kunt overwegn,is een nieuwe laadkabel te kopen,die bij je device past.
er kan wel eens een breuk of een pennetjer niet goed gesoldeerd zijn.
Als dan de antenne er niet aan zit,ehb je ook geen tot slecht ontvangst.
Een laadkabel/TMC kabel zijn de minste kosten.
Navigon 42 PLUS Q1-2012
(voorheen een 40 Easy)
Navigon 8310 Q1-2012
Gepost 08 juli 2010 - 09:34
Tankliner, op 8-07-2010, 20:25, zei:
Ik zou dat ook niet doen.
Wat je nog eens kunt overwegn,is een nieuwe laadkabel te kopen,die bij je device past.
er kan wel eens een breuk of een pennetjer niet goed gesoldeerd zijn.
Als dan de antenne er niet aan zit,ehb je ook geen tot slecht ontvangst.
Een laadkabel/TMC kabel zijn de minste kosten.
http://www.ge-tectro...n--becker-.html
Toestel is nog in garantie, dus ik zal proberen die laadkabel te laten vervangen...
Eigenlijk heeft er nog niemand geantwoord op mijn oorspronkelijke vraag, "Hoe lang duurt het voor TMC wordt ontvangen?" Een paar seconden, 2 minuten, ... ?
De verkoper in de winkel zei "minstens 20 minuten is normaal", wat ik niet kan geloven.
Morgen ga ik nog eens terug moeilijk doen bij de man.
Gepost 08 juli 2010 - 09:46
wordt, op 8-07-2010, 22:34, zei:
Toestel is nog in garantie, dus ik zal proberen die laadkabel te laten vervangen...
Eigenlijk heeft er nog niemand geantwoord op mijn oorspronkelijke vraag, "Hoe lang duurt het voor TMC wordt ontvangen?" Een paar seconden, 2 minuten, ... ?
De verkoper in de winkel zei "minstens 20 minuten is normaal", wat ik niet kan geloven.
Morgen ga ik nog eens terug moeilijk doen bij de man.
Ik riij zelf met een PND van en ander merk (TT), daar heb ik over het algemeen binnen 2-3 minuten wel een TMC signaal. Bij TT zie je dat aan een groen bolletje. Zijn er geen files dan blijft de filebalk vanzelfsprekend leeg.
Hoe dit bij Navignon werkt weet ik niet.
Waarom het bij een Navignon 20 minuten duurt? Dat lijkt mij stug en zou voor mij een waardeloze optie zijn. Wanneer ik thuis weg rij wil ik wel binnen een aantal minuten weten wat de status is. Anders heb je er niks aan.
Gepost 08 juli 2010 - 09:59
Bij mijn vorige Navigon's duurde het zo tussen de vijf tot acht minuten voor er berichten doorkwamen.
En dan nog enkel de sterke Duitse berichten !
Deze post is bewerkt door Wiljol: 08 juli 2010 - 10:00
Gepost 08 juli 2010 - 10:00
Bij mijn vorige Navigon's duurde het zo tussen de vijf tot acht minuten voor er berichten doorkwamen.
En dan nog enkel de sterke Duitse berichten !
Deze post is bewerkt door Wiljol: 08 juli 2010 - 10:01
Gepost 08 juli 2010 - 10:17
Hensepens, op 8-07-2010, 22:46, zei:
Nou breng me niet aan het lachen.
Als er iets bij TomTom waardeloos is,is het wel hun TMC.
Files die er niet staan,en die er wel staan,geeft die niet aan.
Ook wel logisch bij TomTom.
Heeft geen prioriteit,want er wordt geen moer aan verdiend.
HDtraffic,en nu Live ,is het devies.
Dat brengt geld in het laadje,en daar is het om te doen.
En voor de threadstarter.
Ik zou maar eens goed dit draadje nog eens lezen.
Het is namelijk niet te zggen,hoe lang het duurt.
Het is afhankelijk van diverse factoren.
Ik schreef al eerder,dat er een file moet staan,en wel op je traject.
Of er is een mobile flitsere actief op je route.
En de tijd van de dag,speelt ook een rol.
Maar staat er een file,dan krijg je redelijk snel(binnen een minuut),het bericht binnen.
Ik reset mijn toestel af en toe,omdat er dan verkeersberichten in staan,die al ouder dan een paar uren zijn.
Dan reset ik ehm even,en dan start ie overnieuw op,en komt weer automatisch in zijn laatste route terug.
Dan duurt het minder dan een minuut voor ik alle meldingen weer terug heb die op mijn route staan.
Maar nogmaals,en is geen tijd aan te geven hoelang het duren mag,of duren moet.
Maar loop je instellingen maar eens na,wat betreft TMC.
Staat ie niet op een vaste zender,of op een vaste frequentie?
Heb je een goede kabel,die uit 2 delen bestaat?Is visueel zichtbaar en voelbaar.
Voor TMC en TMC Premium moet je bij Navigon of Medion zijn.
Niet bij TomTom,heeft niet hun prioriteit,en het stelt geen moer voor.
Navigon 42 PLUS Q1-2012
(voorheen een 40 Easy)
Navigon 8310 Q1-2012
Gepost 08 juli 2010 - 10:41
Tankliner, op 8-07-2010, 23:17, zei:
Nou breng me niet aan het lachen.
Als er iets bij TomTom waardeloos is,is het wel hun TMC.
Files die er niet staan,en die er wel staan,geeft die niet aan.
Ook wel logisch bij TomTom.
Heeft geen prioriteit,want er wordt geen moer aan verdiend.
HDtraffic,en nu Live ,is het devies.
Dat brengt geld in het laadje,en daar is het om te doen.
Voor TMC en TMC Premium moet je bij Navigon of Medion zijn.
Niet bij TomTom,heeft niet hun prioriteit,en het stelt geen moer voor.
Waarom zo vijandig? En even je huiswerk beter doen. De TMC berichten van Tomtom zijn hetzelfde als bij Navignon. TT en Navignon gebruiken dezelfde bron. Namelijk de radiozenders die het signaal in Nederland uitzenden. Dus ook de kwaliteit van TMC op Navignon is hetzelfde als bij TT. Hoogstens dat het scheelt op welk radiostation je afstemt vwb. de kwaliteit. Zo geeft het ene radiostation ook waarschuwingen voor flitsers mee en andere niet.
Hoogstens dat je bij Navignon kunt kiezen voor TMC-PRO en bij TT niet.
Het item ging erom hoe lang het duur voordat je een fix hebt met een radiostation die TMC uitzend. Bij mij dus gemiddeld 2-3 minuten.
Wat wellicht wel mee kan spelen is dat de radiozenders de informatie niet continue verversen maar in intervallen. Wanneer je net een fix hebt op een radiozender die net daarvoor zijn berichten heeft ververst, heb je wel een TMC signaal, maar moet je wachten op de eerstvolgende refreshronde. Misschien dat dit bij TMC-pro anders ligt.
Maar wanneer we toch bezig zijn. Je toestel resetten om je TMC berichten kwijt te raken? Er zijn merken die dat niet nodig hebben.
Deze post is bewerkt door Hensepens: 08 juli 2010 - 10:50
Gepost 09 juli 2010 - 12:27
Gepost 09 juli 2010 - 09:50
Hensepens, op 8-07-2010, 23:41, zei:
Het heeft niets met vijandigheid te maken,en mijn huiswerk doe ik al jaren.
Mijn eravring met TMC is al net zo lang,als dat er navigatie bestaat.
TMC op een VDO was goed,alleen waren het zeer dure toestellen.
Toen kwam Engin(Navigon kloon) op en iPAC of een Pocket Loox600 met een GNS 9810 wired GPS antenne met TMC aansluiting.
Dit toestel was beduidend goedkoper,maar koste destijds ook nog en slordige 1000 euro.
Dergelijke dingen hebben hebben altijd goed gefunctioneerd.
Toen kwam ook TomTom op den duur met TMC.
Maar TomTom had iets anders op het oog,en stak in principe geen geld meer in dat verhaaltje,want het bracht geen hol op.
Navigon en TomTom gebruiken dezelfde bron,dat klopt(het merk dat jij beschrijft,ken ik trouwens niet)
Maar je hebt meer dan een bron.
Je hebt ook nog een ontvanger.
En als die ontvanger niet deugt,zoals bij TomTom,-ze hebben niet voor niets een nieuwe laten maken-,dan kom je niet ver met TMC op een TomTom.
En om even je gehuegen op te frissen.
Tot en met TomTom Navigator 5 op een PDA,-andere mogelijkheden had TomTom toen nog niet-,was er in geen velden of wegen een TomTom systeem met TMC te verkrijgen,laat staan aanwezig op deze planeet.
Navigon was toen al lang en breed uitgerust met TMC.
Engin 1,Miomap1,MN1, allemaal Navigon klonen,waren toen al voorzien van TMC ontvangst.
Als jij dus even je huiswerk had gemaakt,dan had je een andere reactie geplaatst,en had je iets meer afgeweten van Navignon.
een mens kan zich vergissen,maar als je tot 3 keer de naam fout schrijft,heb je geen kaas gegeten van Navigon,of is er maar 1 op deze aarde die goed,hoe slecht ie het ook doet.
En dat is dan natuurlijk TomTom.
TomTommers kunnen geen vergelijking verdragen met Navigon.
Ze mogen echter wel graag de draak steken met Navigon,al weten ze nog niet welke naam het beestje heeft.
Gelukkig heeft Harold Goddijn een leuke naam bedacht voor zijn speeltje,die goed in de mond ligt,en nergens op slaat,maar marketing technisch,top is.TomTom is de naam.
Dus Hensepens,over huiswerk gesproken.
In bovenstaande link heb je genoeg om te zoeken naar minder vijandige mogelijkheden.
Navigon 42 PLUS Q1-2012
(voorheen een 40 Easy)
Navigon 8310 Q1-2012
Gepost 09 juli 2010 - 09:52
Hans van Espel, op 9-07-2010, 01:27, zei:
"Binnen een half uur" vind ik niet bepaald snel. Ik doe er ongeveer een 70-tal minuten over om op mijn werk te geraken en ik kan daar langs 2 kanten naar toe rijden. Afhankelijk van de files/ongevallen/wegwerkzaamheden kies ik voor één van beide routes. Als ik na een half uur zie dat één van beide routes dichtzit, dan sta ik er ondertussen wel al aan te schuiven.
Als ik dan na bijvoorbeeld een half uur een hoop TMC-info binnen krijg, zie ik 10 minuutjes later terug de TMC ontvangst wegvallen voor de rest van de rit. Ik ga nu terug naar de winkel en als ik hem terugkrijg, post ik hier wel mijn bevindingen...
0 Gebruiker(s) lezen dit topic
gebruikers, gasten, anonieme gebruikers