Naar de nieuwe Homepage!...
Naar Home...
jouwNavigon

Welkom op ons forum!

Kijk voor je iets post altijd eerst even goed in welk forum je dat het beste kan doen. En bovenal: behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden. Dan blijft het hier wel zo plezierig...
Registreer gratis  |   Inloggen
Je bent niet ingelogd...

Reageer op dit topicNieuw topic beginnen
» Hit the Road -- 's Hertogenbosch
pathzoeker
plaatsen 30-12-2009, 21:16
Bericht #1

5+ poster

Groep: Leden
Sinds: 23-12-09
Gebruikersnummer: 39.293

In vervolg op Hit the Road Eindhoven, is hier ook het wegen net komende vanaf diverse windstreken rond 's Hertogenbosch drastisch gewijzigd,
Voorbeeldje: vanaf A 59 moet je om richting Eindhoven en/of Nijmegen niet naar je Navigatie luisteren om rechts de afslag te nemen ( dan ga je tegenwoordig richting Utrecht), maar op de midden / linker rijbaan blijven rijden.
Wil je op de A2 afslaan naar Boxtel om te shoppen of te werken luister niet naar je navigon want neem de afslag links op de snelweg is er niet ( gewoon de borden volgen en rechts uitvoegen)

We w88 geduldig op de kaart update

--------
Navigon 8110 upgrade naar 8310 met Europa Q4

--------------------
Voor het gebruiksgemak en het heerlijk grote scherm:

Navigon 8110 software upgrade 8310 map Q4 Europa
Met roterend automerk logo.
4GB SDHC Transend

Voor het fijnere werk buiten de bebouwde kom:
PDA HP IPAQ2210
TomTom maps 840.2561
Naar boven...

+Bijdrage citeren
holyhead
plaatsen 30-12-2009, 22:27
Bericht #2

750+ poster

Groep: VIP leden
Sinds: 25-05-05
Gebruikersnummer: 1.710

QUOTE(pathzoeker @ 30-12-2009, 21:16) Naar orgineel
In vervolg op Hit the Road Eindhoven, is hier ook het wegen net komende vanaf diverse windstreken rond 's Hertogenbosch drastisch gewijzigd,
Voorbeeldje: vanaf A 59 moet je om richting Eindhoven en/of Nijmegen niet naar je Navigatie luisteren om rechts de afslag te nemen ( dan ga je tegenwoordig richting Utrecht), maar op de midden / linker rijbaan blijven rijden.
Wil je op de A2 afslaan naar Boxtel om te shoppen of te werken luister niet naar je navigon want neem de afslag links op de snelweg is er niet ( gewoon de borden volgen en rechts uitvoegen)

--------

Q1 van 2010 en dan maar hopen dat het verandert is. Kan nog wel een aantal kaartupdates duren.

--------------------
Navigon 2110max (Europa Q4-2009), TMC, transcend 8GB-SDHC.
Naar boven...

+Bijdrage citeren
Gast_NaviWalker_*
plaatsen 30-12-2009, 23:11
Bericht #3

Gast

Heb ik al gemerkt.
Ik maar wachten waar die rare draai zat,maar niks.
Zat bijna op de afslag van Veghel,kon er nog net af.
En het is er daar niet overzichtelijker op geworden.
Oppassen dus,vooral sávonds.

Naar boven...

+Bijdrage citeren
Pieter
plaatsen 30-12-2009, 23:30
Bericht #4

Moderator

Groep: Redactie
Sinds: 12-12-05
Van: Brabant
Gebruikersnummer: 6.084

--------

Raar dat de afslagen Boxtel verkeerd aangegeven worden.
Dit stuk snelweg ligt er al meer als 15 jaar en ik heb met de navigon tot op heden toe geen problemen mee gehad. Rijd hier dagelijks. Zegt hij niet rechtsaf en dan over een XXX aantal meters linksaf?
Inderdaad het stuk om Den Bosch en rond Eindhoven is drastisch veranderd.
Maar hier staan ook borden om je navigatie uit te zetten. Pas als de weg weer op het oude gedeelte is, staat er een bord "navigatie aan". Let hier dus goed op de borden anders kan het weleens even duren voordat je de weg weer afkunt om te keren. Op zich rijd het wel fijner nu je gewoon de middenbaan kan kiezen zonder last te hebben van op of afritten.
Dus hier heeft iedereen die wat voor merk navigatie heeft, last van.

--------------------
MIO 269 bezitter sinds 29-03-2005 V2 en R21 + sinds 12-02-06 een MIO 269+ en Navigon 6 op 2gb sd-kaart

NAVIGON 8110 → 8310

Naar boven...

+Bijdrage citeren
Gast_NaviWalker_*
plaatsen 31-12-2009, 00:21
Bericht #5

Gast

QUOTE(Pieter @ 30-12-2009, 23:30) Naar orgineel
Op zich rijd het wel fijner nu je gewoon de middenbaan kan kiezen zonder last te hebben van op of afritten.

Dit geld voor Eindhoven.
Moesten ze overal zo maken,voor doorgaand verkeer.
Is dat ook zo bij Den Bosch?
Vanuit Oss niet.
Dan kom je op een parallelbaan uit.
Voorheen ging je in een draai naar rechts,die is nu weg,en ga je met een lange draai naar links.
Van die borden met GPS uit,bij Eindhoven,dat weet ik.
Maar 14 dagen geleden bij Den Bosch heb ik ze zeker dan gemist.
In ieder geval niet gezien s'avonds toen het duister was.

Dit bericht is bewerkt door NaviWalker, 31-12-2009, 00:23
Naar boven...

+Bijdrage citeren
Pieter
plaatsen 31-12-2009, 02:03
Bericht #6

Moderator

QUOTE(NaviWalker @ 31-12-2009, 00:21) Naar orgineel
Dit geld voor Eindhoven.
Moesten ze overal zo maken,voor doorgaand verkeer.
Is dat ook zo bij Den Bosch?
Vanuit Oss niet.
Dan kom je op een parallelbaan uit.
Voorheen ging je in een draai naar rechts,die is nu weg,en ga je met een lange draai naar links.
Van die borden met GPS uit,bij Eindhoven,dat weet ik.
Maar 14 dagen geleden bij Den Bosch heb ik ze zeker dan gemist.
In ieder geval niet gezien s'avonds toen het duister was.

Als je vanuit Vught richting Amsterdam gaat kies je bij Den Bosch Zuid de middenbaan, je kan dan geen afslagen meer nemen tot na Kerkdriel. Omgekeerd idem.
Dit geldt net zo bij Eindhoven richting Maastricht of Venlo, bij Batadorp kies je de middenbaan tot aan Leenderheide geen afslagen meer.
Kom je bij Den Bosch of rond Eindhoven van één van de afslagen dan blijf je inderdaad parallel rijden en kun je niet op de middenbaan komen.

--------------------
MIO 269 bezitter sinds 29-03-2005 V2 en R21 + sinds 12-02-06 een MIO 269+ en Navigon 6 op 2gb sd-kaart

NAVIGON 8110 → 8310

Naar boven...

+Bijdrage citeren
pathzoeker
plaatsen 31-12-2009, 15:28
Bericht #7

5+ poster

Groep: Leden
Sinds: 23-12-09
Gebruikersnummer: 39.293

QUOTE(Pieter @ 30-12-2009, 23:30) Naar orgineel
Raar dat de afslagen Boxtel verkeerd aangegeven worden.
Dit stuk snelweg ligt er al meer als 15 jaar en ik heb met de navigon tot op heden toe geen problemen mee gehad. Rijd hier dagelijks. Zegt hij niet rechtsaf en dan over een XXX aantal meters linksaf?
Inderdaad het stuk om Den Bosch en rond Eindhoven is drastisch veranderd.
Maar hier staan ook borden om je navigatie uit te zetten. Pas als de weg weer op het oude gedeelte is, staat er een bord "navigatie aan". Let hier dus goed op de borden anders kan het weleens even duren voordat je de weg weer afkunt om te keren. Op zich rijd het wel fijner nu je gewoon de middenbaan kan kiezen zonder last te hebben van op of afritten.

Twee weken terug nog naar Boxtel geweest vanaf 's Hertogenbosch geeft mijn reality view en mijn stem adviseuse aan om bij de afslag nr 25 Boxtel dit is de eerste vanaf 's Hertogenbosch links de snelweg te verlaten t'is raar maar waar.
(Net 31 dec 2009 dus nog even een demo laten rijden na de melding rechtdoor rijden naar de A2 komt " de snelweg via de linker afrit verlaten bij afrit 25 , Boxtel Noord" )

Ik rijd ook wel eens met een tomtom PDA deze heeft bij Eindhoven en 's Hertogenbosch al wel wat meer rijbanen op de kaart.

Dit bericht is bewerkt door pathzoeker, 31-12-2009, 16:18
--------------------
Voor het gebruiksgemak en het heerlijk grote scherm:

Navigon 8110 software upgrade 8310 map Q4 Europa
Met roterend automerk logo.
4GB SDHC Transend

Voor het fijnere werk buiten de bebouwde kom:
PDA HP IPAQ2210
TomTom maps 840.2561
Naar boven...

+Bijdrage citeren
Pieter
plaatsen 31-12-2009, 17:38
Bericht #8

Moderator

QUOTE(pathzoeker @ 31-12-2009, 15:28) Naar orgineel
Twee weken terug nog naar Boxtel geweest vanaf 's Hertogenbosch geeft mijn reality view en mijn stem adviseuse aan om bij de afslag nr 25 Boxtel dit is de eerste vanaf 's Hertogenbosch links de snelweg te verlaten t'is raar maar waar.
(Net 31 dec 2009 dus nog even een demo laten rijden na de melding rechtdoor rijden naar de A2 komt " de snelweg via de linker afrit verlaten bij afrit 25 , Boxtel Noord" )

Ik rijd ook wel eens met een tomtom PDA deze heeft bij Eindhoven en 's Hertogenbosch al wel wat meer rijbanen op de kaart.

Je hebt gelijk, net ook een demo laten doen en inderdaad je wordt linksaf gestuurd.
Je wordt eigenlijk via de oprit van de andere kant erafgestuurd.
Dit via my report doorgegeven. Ben benieuwd hoelang het dan duurt voort dit hersteld is.

--------------------

NAVIGON 8110 → 8310

Naar boven...

+Bijdrage citeren
Gast_NaviWalker_*
plaatsen 31-12-2009, 20:42
Bericht #9

Gast

QUOTE(Pieter @ 31-12-2009, 02:03) Naar orgineel
Kom je bij Den Bosch of rond Eindhoven van één van de afslagen dan blijf je inderdaad parallel rijden en kun je niet op de middenbaan komen.

Daar maak je een foutje.
Het kan namelijk bij Eindhoven wel.
Bij de afslag Acht,van parallel naar binnenbaan in de richting van Tilburg, en als je van de richting Eersel komt,kun je dat direct na "de Hogt" ook de binnenbaan op zodat je niet meer via de rotonde Leenderheide hoeft.

Naar boven...

+Bijdrage citeren
Pieter
plaatsen 1-01-2010, 03:38
Bericht #10

Moderator

QUOTE(NaviWalker @ 31-12-2009, 20:42) Naar orgineel
Daar maak je een foutje.
Het kan namelijk bij Eindhoven wel.
Bij de afslag Acht,van parallel naar binnenbaan in de richting van Tilburg, en als je van de richting Eersel komt,kun je dat direct na "de Hogt" ook de binnenbaan op zodat je niet meer via de rotonde Leenderheide hoeft.

Bij de afslag "Acht" is batadorp, daar kies je de binnen baan.
Bij Eersel heb je gelijk is eigenlijk vanuit de binnenbaan afslag "antwerpen" en daar kun je ook nog de binnen baan op.

--------------------

NAVIGON 8110 → 8310

Naar boven...

+Bijdrage citeren
Gast_NaviWalker_*
plaatsen 1-01-2010, 18:04
Bericht #11

Gast

QUOTE(Pieter @ 1-01-2010, 03:38) Naar orgineel
Bij de afslag "Acht" is batadorp, daar kies je de binnen baan.
Bij Eersel heb je gelijk is eigenlijk vanuit de binnenbaan afslag "antwerpen" en daar kun je ook nog de binnen baan op.

Dat bedoel ik niet.
Maar laat maar zitten.

Voor iedereen geld daar , NU OP DE BORDEN LETTEN,en NAVIGATIE UIT.
Let je op navigatie,kom je geheid verkeerd uit.

Naar boven...

+Bijdrage citeren
Kingpin
plaatsen 19-01-2010, 10:12
Bericht #12

400+ poster

Sinds: 6-03-08
Gebruikersnummer: 30.375

QUOTE(NaviWalker @ 31-12-2009, 00:21) Naar orgineel

Daar is mij trouwens wel iets opgevallen.
De online routeplanner van TT en Google Earth gebruiken allebei de data van TeleAtlas.
Bij de routeplanner van TT is die rechter draai bij Best al wel uit het kaartmateriaal verdwenen, bij Google Earth en Google Maps zit deze er nog steeds in.

Toegevoegd bestand  TT_Routeplanner.jpg ( 282.11k ) Aantal keren gedownload: 16
Toegevoegd bestand  Google_Earth.jpg ( 547.11k ) Aantal keren gedownload: 16

--------------------
Navigon 70 Premium
Kaarten: NL,B, L, D
--------------
Navigatiehouder van ARAT (voertuigspecifiek)

Als alles op je af komt.................. rij je aan de verkeerde kant van de snelweg.
Naar boven...

+Bijdrage citeren
Pieter
plaatsen 20-01-2010, 11:55
Bericht #13

Moderator

Bij Google is de map data (beeldmateriaal) van 2005, bij het TomTom plaatje van 2009.

--------------------

NAVIGON 8110 → 8310

Naar boven...

+Bijdrage citeren
Kingpin
plaatsen 20-01-2010, 12:23
Bericht #14

400+ poster

Dat vind ik er juist zo vreemd aan.
TeleAtlas houd wel voor TT de data actueel, maar Google mag het wel met verouderde data doen.

Terwijl Google Earth ook een soort van routeplanner heeft.
Op deze manier heb je daar dan ook niet veel aan, het risico dat je over een niet (meer) bestaande weg wordt gestuurd is gewoon te groot.
Dan kun je die routeplanfunctie net zo goed uit Google Earth halen, zo goed is ie in mijn ogen toch al niet.

--------------------
Navigon 70 Premium
--------------

Als alles op je af komt.................. rij je aan de verkeerde kant van de snelweg.
Naar boven...

+Bijdrage citeren
Pieter
plaatsen 20-01-2010, 18:12
Bericht #15

Moderator

QUOTE(Kingpin @ 20-01-2010, 12:23) Naar orgineel
Dat vind ik er juist zo vreemd aan.
TeleAtlas houd wel voor TT de data actueel, maar Google mag het wel met verouderde data doen.

Terwijl Google Earth ook een soort van routeplanner heeft.
Op deze manier heb je daar dan ook niet veel aan, het risico dat je over een niet (meer) bestaande weg wordt gestuurd is gewoon te groot.
Dan kun je die routeplanfunctie net zo goed uit Google Earth halen, zo goed is ie in mijn ogen toch al niet.

Ik vermoed als Google Earth nieuwe foto's plaatst, dan ook de nieuwe kaarten zal gebruiken.
Bij Google Earth moeten er toch steeds nieuwe foto's gemaakt worden om alles 'up to date" te houden.
Dit zal waarschijnlijk wel iets meer kosten als telkens een kaart aan te passen.

--------------------

NAVIGON 8110 → 8310

Naar boven...

+Bijdrage citeren
Gast_NaviWalker_*
plaatsen 21-01-2010, 15:00
Bericht #16

Gast

QUOTE(Pieter @ 20-01-2010, 18:12) Naar orgineel
Ik vermoed als Google Earth nieuwe foto's plaatst, dan ook de nieuwe kaarten zal gebruiken.
Bij Google Earth moeten er toch steeds nieuwe foto's gemaakt worden om alles 'up to date" te houden.
Dit zal waarschijnlijk wel iets meer kosten als telkens een kaart aan te passen.

Als het goed is,en je hebt bij Google Earth "wegen" aangevinkt,zie je de nieuwe situatie gewoon in beeld.
Dit is ook het geval ,waar nog geen nieuwe weg ligt,en maar deze er door TeleAtlas er al wel als gele lijntjes zichtbaar zijn.
Dit heeft niets met nieuwe foto's van Google te maken.
De foto's zijn alleen te verduidelijking.
Het zal eerder een "geld" kwestie zijn van TA en Google,om de boel up to date te houden.

Zie bijlage.

De N853 liep van Emmen,via Vaart Noorzijde door Nieuwe Amsterdam,en dan via de Zandpol naar Schoonebeek.
Nu loopt de weg,via de nieuwe afrit,naar een rotonde ,om vervolgens naar linkjs te buigen,en met een brug over de vaart te gaan,en dan parallel aan het water te gaan,en weer naar rechts te buigen.
De weg licht er al wel een jaar,is ook klaar en wordt ook gebruikt.
Ik ben er al verschillende keren over gekomen.
Toch staat die niet op het beeldmateriaal van Google.
Oorzaak.Oud beeldmateriaal.
Zo zie je maar,dat de kaart niet afhankleijk hoeft te zijn,van foto's van Google.

Toegevoegde bestand(en)
Toegevoegd bestand  Weg_naar_Schoonebeek.JPG ( 74.63k ) Aantal keren gedownload: 6

Naar boven...

+Bijdrage citeren
Peter
plaatsen 22-01-2010, 19:11
Bericht #17

jouwAdmin

Sinds: 6-11-04
Van: Almelo
Gebruikersnummer: 316

QUOTE(NaviWalker @ 21-01-2010, 15:00) Naar orgineel
Oorzaak.Oud beeldmateriaal.
Zo zie je maar,dat de kaart niet afhankleijk hoeft te zijn,van foto's van Google.

Op GE kan je in opties een raster inschakelen waarbij je kan zien wanneer de opnamedatum is geweest.

--------------------
Device: Navigon 7310, Navigon 8450_Live
Kaart : ..Western Europe versie Q3 - 2010
Testen: Navigon 70_Premium
Drager: 1x Transcend Micro_SDHC 8GB, class 6 +
Extra : Ge-Tectronic TMC_adapter
Vervoer: Ford Focus Wagon tdci.

Website: Pocketnavigation
Naar boven...

+Bijdrage citeren
Kingpin
plaatsen 26-02-2010, 18:46
Bericht #18

400+ poster

QUOTE(Kingpin @ 19-01-2010, 10:12) Naar orgineel
Daar is mij trouwens wel iets opgevallen.
De online routeplanner van TT en Google Earth gebruiken allebei de data van TeleAtlas.
Bij de routeplanner van TT is die rechter draai bij Best al wel uit het kaartmateriaal verdwenen, bij Google Earth en Google Maps zit deze er nog steeds in.

Google Earth heeft de draai bij Best nu ook aangepast, hij staat nog wel op de kaart maar wordt niet meer als snelweg A2 aangeduid.

Toegevoegde bestand(en)
Toegevoegd bestand  A2_Slinger_Best.jpg ( 517.85k ) Aantal keren gedownload: 6

--------------------
Navigon 70 Premium
--------------

Naar boven...

+Bijdrage citeren

Reageer op dit topicNieuw topic beginnen
In totaal bekijken op dit moment 1 bezoekers dit topic. Daaronder 1 gast(en) en 0 anonieme leden.
De hier nu actieve leden zijn:

Print-versie Het is nu: 9-09, 12:13

Het eigendom van de intellectuele rechten op de site en zijn inhoud, alle rechten over de inhoud, vormgeving en (technische) architectuur van deze site, en met name - maar niet uitsluitend - over de teksten, foto's, illustraties en logo's, zijn uitdrukkelijk voorbehouden.

© 2010 jouwMedia bv