» Software voor vrachtwagens en Caravans |
![]() ![]() |
» Software voor vrachtwagens en Caravans |
5-11-2009, 15:55
Bericht
|
|
|
Moderator Groep: Redactie Berichten: 164 Sinds: 12-12-05 Van: Brabant Gebruikersnummer: 6.084 |
Speciale navigatiesoftware voor vrachtwagens en caravans
NAVIGON begeleidt truckers veilig naar hun eindbestemming Met de nieuwe navigatieoplossing van NAVIGON kunnen chauffeurs van vrachtwagens en caravans kleine dorpen en versperringen gemakkelijk ontwijken met specifieke instellingen voor hun voertuig in meer dan 20 Europese landen1. Amsterdam, 5 november 2009 — NAVIGON heeft speciaal voor de chauffeurs van grotere voertuigen een assistent ontwikkeld: truck navigatiesoftware voor de premium modellen 6310 en 8410. Vrachtvervoer op de weg neemt nog steeds toe en zorgt voor een steeds grotere uitdaging voor chauffeurs om hun eindbestemming op tijd en veilig te bereiken. Met deze software-oplossing ontwijken chauffeurs gemakkelijk versperringen en lage bruggen. Persoonlijk profiel voor de ideale route van een vrachtwagen of caravan Om de ideale route uit te stippelen beantwoorden de chauffeurs 7 vragen over hun voertuig en lading. Als eerste voeren ze de hoogte, breedte en het maximum draaggewicht in van het voertuig en belangrijke informatie of ze bijvoorbeeld een gevaarlijke lading vervoeren. ![]() Daarna voeren ze de lengte van het voertuig in en geven ze aan of ze met een trailer rijden. Als laatste wordt het brutogewicht van de vrachtwagen en trailer ingetoetst. Deze informatie is nodig om de ideale route te berekenen waar het voertuig kan en mag rijden. Zo ontwijkt het kleine zijstraten en bruggen met een lage doorrijhoogte. De bestuurder krijgt hiermee een optimale, gepersonaliseerde route en stuurt grote voertuigen via de grotere wegen en geschikte bruggen. POIs voor truckers Naast de route-informatie heeft de software ook nog 24.000 points of interest2 (POI) voor vrachtwagenchauffeurs. Deze POI’s bestaan uit pompstations die 24/7 open zijn, sanitaire faciliteiten, locaties waar ze snel kunnen winkelen en bevat zelfs een overzicht met wasstraten voor vrachtwagens. De POI lijst geeft ook informatie over doorrijhoogtes bij stopplaatsen met een overdekt benzinestation en laat zien of het mogelijk is om met creditcard te betalen. Daarnaast geeft het systeem belangrijke informatie voor vrachtwagens over locaties van pompstations met speciale brandstof zoals HGV (Heavy Goods Vehicle) diesel, biodiesel mix, additieven en HGV pompen (met hydraulisch gecontroleerde kleppen. “Zoals je misschien kan voorstellen is het een complex proces om al deze informatie te verzamelen,” zegt Jörn Watzke, Executive Vice President Product Line Management bij NAVIGON. “De kwaliteit van deze data is nu op zo’n niveau dat het voldoet aan onze kwaliteitsstandaard. We blijven echter continu bezig met het verzamelen van alle informatie rondom stopplaatsen om de lijst te verbeteren en uit te breiden.” ![]() Software met feedbackfunctie Bestuurders kunnen ook hun eigen navigatie optimaliseren met de NAVIGON MyReport functie. Indien iemand, tijdens de reis, een fout vindt in de kaart kunnen ze dit direct ingeven in het systeem en via NAVIGON Fresh doorgeven aan medegebruikers. Zo kunnen ze nieuwe of veranderde verboden, verkeersborden of speciale regels voor het kruisen van de weg doorgeven maar ook een weg waar het niet meer is toegestaan om met gevaarlijke goederen te rijden, de doorrijhoogte of breedte is veranderd of bij nieuwe regels voor het maximum gewicht op een specifieke weg. “Beroepschauffeurs zitten continu op de weg en hebben een goed oog voor veranderingen in deze wegen. Chauffeurs kunnen nu meewerken aan een constante verbetering van de software en helpen daarmee ook hun collega’s op de weg.” De software voor vrachtwagens is vanaf december 2009 beschikbaar voor de nieuwe NAVIGON 6310 en NAVIGON 8410 systemen via de NAVIGON online shop en in geselecteerde winkels voor 129 euro inclusief BTW. 1 Beschikbaar voor de volgende landen: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Zweden, Zwitserland. 2 Beschikbaar in: Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Groot-Brittannië, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Moldavië, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Roemenie, Rusland, Polen, Portugal, San Marino, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije, Wit-Rusland, Zweden, Zwitserland. --------------------
MIO 269 bezitter sinds 29-03-2005 V2 en R21 + sinds 12-02-06 een MIO 269+ en Navigon 6 op 2gb sd-kaart NAVIGON 8110 → 8310 ![]() |
|
|
|
| Gast_Lexie_* |
6-11-2009, 18:49
Bericht
|
|
Gast |
Dat is mooi. Nu maar hopen dat het ook voor oudere modellen beschikbaar komt.
|
|
|
|
| Gast_NaviWalker_* |
30-11-2009, 00:43
Bericht
|
|
Gast |
Zou een mooie aanvulling zijn voor mij.
Hoop dat het ook voor 8310 beschikbaar komt. Software van de 8410 is toch identiek aan de 8310. |
|
|
|
| Gast_NaviWalker_* |
13-12-2009, 22:19
Bericht
|
|
Gast |
Heeft iemand dit al gezien op de stie van navigon?
|
|
|
|
| Gast_Lexie_* |
29-12-2009, 20:43
Bericht
|
|
Gast |
Helaas nog steeds alleen voor de 8410 en de 6310.
|
|
|
|
20-02-2010, 22:25
Bericht
|
|
|
50+ poster Groep: VIP leden Berichten: 63 Sinds: 4-03-09 Gebruikersnummer: 36.524 |
Ik gebruik het nu 2 maanden,maar ik adviseer iedereen die dit wil kopen/gebruiken maar een jaar te wachten.
Ik vind het een waardeloos/slecht product, en kan mij niet voorstellen dat dit echt getest is door navigon. Mijn ervaring is dat hij alleen rekening houd met de hoogte en voor de rest nergens mee. |
|
|
|
21-02-2010, 11:17
Bericht
|
|
![]() 25+ poster Groep: Leden Berichten: 30 Sinds: 5-03-07 Gebruikersnummer: 19.916 |
Ik gebruik hem ook al 2 maanden en ik ben het met Japii helemaal eens voor € 129- had ik meer verwacht.
Dit bericht is bewerkt door kosaras, 21-02-2010, 11:19
--------------------
NAVIGON 8410 Truck |
|
|
|
28-05-2010, 21:39
Bericht
|
|
![]() 200+ poster Groep: VIP leden Berichten: 233 Sinds: 28-05-10 Van: Groningen Gebruikersnummer: 39.978 |
Ik gebruik hem ook al 2 maanden en ik ben het met Japii helemaal eens voor ¤ 129- had ik meer verwacht. Bij deze bedankt voor het antwoord. Ik wacht er wel even mee. --------------------
NAVIGON,your way on the road. Navigon 8110--> 8310-Europa+TMC Pro,kaart Q3-2010 Navigon navcore versie 7.4.3 Navigon 2310-Europa Medion S2310 Alle handelingen die voorvloeien uit adviezen van hier,doet de uitvoerende op eigen risico. Voordat U begint te "klooien" aan uw device,maak gaarne een backup. Is wel zo wijs,en bespaard U en ons een hoop narigheid op dit forum. |
|
|
|
25-06-2010, 19:04
Bericht
|
|
|
50+ poster Groep: VIP leden Berichten: 63 Sinds: 4-03-09 Gebruikersnummer: 36.524 |
Moet zeggen....na dat ik een nieuwe 8410 met af fabriek truck software heb gekregen en met de nieuwe truck kaarten Q2 dat ik tot nog toe te vreden ben.
Word vervolgd. |
|
|
|
26-06-2010, 09:34
Bericht
|
|
![]() 25+ poster Groep: Leden Berichten: 30 Sinds: 5-03-07 Gebruikersnummer: 19.916 |
Hoi Japii
Heb je de Q2 erop, ik zie hem niet in FreshMaps als Truck te downloadenen alleen als gewoon Q2 jij wel ? Groetjes Feri Dit bericht is bewerkt door kosaras, 26-06-2010, 10:04
--------------------
NAVIGON 8410 Truck |
|
|
|
26-06-2010, 09:42
Bericht
|
|
![]() 200+ poster Groep: VIP leden Berichten: 233 Sinds: 28-05-10 Van: Groningen Gebruikersnummer: 39.978 |
Moet zeggen....na dat ik een nieuwe 8410 met af fabriek truck software heb gekregen en met de nieuwe truck kaarten Q2 dat ik tot nog toe te vreden ben. Word vervolgd. Ik weet niet hoe recent deze kaarten zijn van de truckversie. Maar in de nieuwste kaarten van de gewone versie, Q2-2010 staat nog niet de nieuwe (rond)weg die om Lastrup(Bundesstraße 213) gaat. Dat is dus nog rijden door het "oerwoud". --------------------
NAVIGON,your way on the road. Navigon 8110--> 8310-Europa+TMC Pro,kaart Q3-2010 Navigon navcore versie 7.4.3 Navigon 2310-Europa Medion S2310 Alle handelingen die voorvloeien uit adviezen van hier,doet de uitvoerende op eigen risico. Voordat U begint te "klooien" aan uw device,maak gaarne een backup. Is wel zo wijs,en bespaard U en ons een hoop narigheid op dit forum. |
|
|
|
26-06-2010, 11:59
Bericht
|
|
|
Ik heb gewoon Q2 gedownload,en of dit de echte truck kaarten.....geen idee,het is allemaal een beetje onduidelijk.
Maar ik heb deze Q2 gewoon draaien en hij houd in ieder rekening met viaducten en kleinere wegen. En ja...ik rij ook wel eens in de leegte,maar daar zijn al vele topics over. |
|
|
|
26-06-2010, 13:50
Bericht
|
|
Ik heb gewoon Q2 gedownload,en of dit de echte truck kaarten.....geen idee,het is allemaal een beetje onduidelijk. Maar ik heb deze Q2 gewoon draaien en hij houd in ieder rekening met viaducten en kleinere wegen. En ja...ik rij ook wel eens in de leegte,maar daar zijn al vele topics over. Welke kaart zat erop het apparaat toen je terug kreeg als ik vragen mag Q4 2009 of iets anders, ik wacht namelijk op een antwoord van NAVIGON soms blijft die van mij maar opstarten dus ik wil dat hij gemaakt wordt ,heb niet veel geluk met deze 2 x al opmoeten sturen dit wordt dan de 3x. Mij 7110 heb ik gelukkig ook nog,en mij stratenboek ook. --------------------
NAVIGON 8410 Truck |
|
|
|
26-06-2010, 23:01
Bericht
|
|
|
Q4 2009
Dat deed die van mij ook,maar blijven opstarten,toen een paar keer een harde en zacht reset gedaan en toen hij het weer normaal deed had ik een gele waas over de ene helft. |
|
|
|
27-06-2010, 11:47
Bericht
|
|
Q4 2009 Dat deed die van mij ook,maar blijven opstarten,toen een paar keer een harde en zacht reset gedaan en toen hij het weer normaal deed had ik een gele waas over de ene helft. En daarom heb je een nieuwe apparaat gekregen ? Een week geleden heb ik een email gestuurd naar navigon met deze klacht nog geen reactie ,ben benieuwt wat hun gaan doen. --------------------
NAVIGON 8410 Truck |
|
|
|
27-06-2010, 16:01
Bericht
|
|
|
Ja..vanwege de gele waas,waarschijnlijk was de videokaart kapot.
|
|
|
|
![]() ![]() |
| Print-versie | Het is nu: 6-09, 07:49 |