» route laden vanaf PC |
![]() ![]() |
» route laden vanaf PC |
5-10-2009, 18:37
Bericht
|
|
|
... Groep: Leden Berichten: 1 Sinds: 30-09-09 Gebruikersnummer: 39.041 |
Voor tomtom en garmin zijn routes te downloaden. Is het mogelijk om deze routes ook op de 4310 te zetten?
Zo ja waar zou ik die dan neer moeten zetten? Ik heb laatst een route aangemaakt maar kan die met geen mogelijkheid terug vinden (vanaf de computer, wel op het apparaat zelf). Zijn er conversie tooltjes voorhanden om naar het juiste format om te zetten? gr. Corno |
|
|
|
5-10-2009, 19:42
Bericht
|
|
|
5+ poster Groep: Leden Berichten: 6 Sinds: 25-07-09 Gebruikersnummer: 38.467 |
Je kan tom tom en garmin routes met routeconvert omzetten naar navigon freshroutes, deze kan ik in ieder geval op de 8110/8310 zetten en dan rijden. Het kan soms wel nodig zijn, om het aantal routepunten wat de navigon aankan van standaard 50 punten naar een groter aantal te vergroten. (Daarover staat elders op het forum wel meer info)
Het enige lastige is, dat je elke keer bij het bereiken van een route punt hoort dat de bestemming is bereikt, vervolgens gaat de navigatie automatisch door naar het volgende punt als tenminste de instellingen goed zijn. Het is even wennen, maar het werkt --------------------
Navigon 8110-upgrade |
|
|
|
14-07-2010, 15:39
Bericht
|
|
|
... Groep: Leden Berichten: 3 Sinds: 14-07-10 Gebruikersnummer: 40.212 |
Goedemiddag, Ik zal me even voorstellen. Ik ben Martin en onlangs de trotse bezitter geworden van een Navigon 4350 Max. Ik heb een aantal navigatietoestellen bekeken en dan met name ook de houders, omdat ik het toestel wil gebruiken in de auto en op de motor. Nu was dan ook de gedachte naast de geboden standaardopties (keuze uit meerdere profielen en meerdere mooie routes) er zelf ook routes in te zetten. Dit kunnen zelf samengestelde routes zijn of gedownload van het internet, maar dit wil me niet lukken. Nu heb ik internet afgezocht + dit forum, maar ik kon nog geen duidelijke how-to vinden. misschien dat jullie me verder kunnen/willen helpen. Ik heb een conversieprogramma (ITN Converter) gevonden om tomtom/garminroutes om te zetten in diverese Navigonformatien (fresh, MN6, MN7 enz). DIt zet de routes inderdaad netjes om, maar nu krijg ik ze niet in m'n 4350. Hoe doe ik dit??? Ik probeerde het zoals bovenstaand, door de routes in Exampleroutes te zetten, maar deze map kan ik nergens vinden als ik het apparaat aanzet. Ook een microSD heb ik geprobeerd> niets! Later vond ik op dit topic dat je dan eerst een map Navigon en een map MAPS aan moet maken, maar ook dat helpt niet. Het enige dat ik nu voor elkaar krijg is dat ik de route omzet en punt voor punt moet laden naar de 4350 en er dan nog een route van moet gaan maken. Zo duurt een route van 1,5 uur plannen langer om erin te kloppen dan 'm te rijden. Er is toch vast wel een handiger manier? Alvast bedankt! Martin |
|
|
|
14-07-2010, 18:25
Bericht
|
|
![]() 200+ poster Groep: VIP leden Berichten: 233 Sinds: 28-05-10 Van: Groningen Gebruikersnummer: 39.978 |
Het enige dat ik nu voor elkaar krijg is dat ik de route omzet en punt voor punt moet laden naar de 4350 en er dan nog een route van moet gaan maken. Zo duurt een route van 1,5 uur plannen langer om erin te kloppen dan 'm te rijden. Er is toch vast wel een handiger manier? Ik betwijfel het of een route plannen 2 uur duurd en de geplande route rijden anderhalf. Iemand die een beetje bedreven is met routes plannen,die zet ze er zo in. Goed,dat even terzijde. Waar staan je routes. Op dezelfde manier als bij de 8310 denk ik. En die staan niet op de card,maar in het device opgeslagen. Het is niet de mooiste manier,die Navigon nu weer hanteerd. Waarom is mij ook een vraag. Het zelfde is er namelijk aan de hand met adressen overnemen van de ene naar het andere toestel. Waarom Navigon mensen tegen de haren instrijkt is mij daarom een raadsel. Hoe kom je daarbij. Het volgende. Ergen op dit forum zweeft een bestandje dat heet "UpdateMe"en is 228 kB groot. Met dit bestandje kun je een 8110/8310 (tijdelijk)unlocken,en zodoende bij de flash komen. Miscchine werkt dit ook voor een 4310. MN7 is namelijk MN7,en is in principe gelijk,met een paar kleine verschillen per toestel. Maar het is te proberen. Heb je hem dan open,dan zou je zo bij de map kunnen,waar de route bestanden in staan,of moeten komen te staan. Route dan op een card zetten,en die naar die map kopie-eren. Ik heb die ZIP file even ter download gezet voor je. UpdateMe Eerst uitpakken en dan op en lege SD of card die erin past zetten. Reset doen,en dan device opstarten. Als je card er weer uithaald,is het toestel weer standaard. --------------------
NAVIGON,your way on the road. Navigon 8110--> 8310-Europa+TMC Pro,kaart Q3-2010 Navigon navcore versie 7.4.3 Navigon 2310-Europa Medion S2310 Alle handelingen die voorvloeien uit adviezen van hier,doet de uitvoerende op eigen risico. Voordat U begint te "klooien" aan uw device,maak gaarne een backup. Is wel zo wijs,en bespaard U en ons een hoop narigheid op dit forum. |
|
|
|
15-07-2010, 07:16
Bericht
|
|
|
Ik ga het gelijk proberen, bedankt alvast!
Of het systeem verder gelijk is aan de andere modellen weet ik niet. DIt is m'n eerste navigatietoestel dus ook m'n eerste Navigon. Update: Helaas neit gelukt. This is not a valid Win32 application. HEt kan ook zijn dat ik het niet goed doe natuurlijk. De 4350 sluit ik aan op de pc en zet 'm aan. Daarna wilde ik het programma starten, maar dat lukte niet. Is het misschien de bedoeling dat ik het programma naar de 4350 kopieer en dat het wel werkt? Ik vraag het liever eerst even voordat ik de software in de war gooi. Update 2: Het is gelukt hoor! Bedankt voor de tips, nu ga ik gauw m'n eerste motorroute rijden! Dit bericht is bewerkt door motil, 15-07-2010, 08:48
|
|
|
|
23-07-2010, 11:26
Bericht
|
|
|
... Groep: Leden Berichten: 1 Sinds: 23-07-10 Gebruikersnummer: 40.265 |
Goedemiddag, dit probleem heb ik dus ook maar dan op mijn htc desire met als navigatie navigon, is de oplossing zoals geboden hierboven voor alle navigon navigatiesystemen?!Ik zal me even voorstellen. Ik ben Martin en onlangs de trotse bezitter geworden van een Navigon 4350 Max. Ik heb een aantal navigatietoestellen bekeken en dan met name ook de houders, omdat ik het toestel wil gebruiken in de auto en op de motor. Nu was dan ook de gedachte naast de geboden standaardopties (keuze uit meerdere profielen en meerdere mooie routes) er zelf ook routes in te zetten. Dit kunnen zelf samengestelde routes zijn of gedownload van het internet, maar dit wil me niet lukken. Nu heb ik internet afgezocht + dit forum, maar ik kon nog geen duidelijke how-to vinden. misschien dat jullie me verder kunnen/willen helpen. Ik heb een conversieprogramma (ITN Converter) gevonden om tomtom/garminroutes om te zetten in diverese Navigonformatien (fresh, MN6, MN7 enz). DIt zet de routes inderdaad netjes om, maar nu krijg ik ze niet in m'n 4350. Hoe doe ik dit??? Ik probeerde het zoals bovenstaand, door de routes in Exampleroutes te zetten, maar deze map kan ik nergens vinden als ik het apparaat aanzet. Ook een microSD heb ik geprobeerd> niets! Later vond ik op dit topic dat je dan eerst een map Navigon en een map MAPS aan moet maken, maar ook dat helpt niet. Het enige dat ik nu voor elkaar krijg is dat ik de route omzet en punt voor punt moet laden naar de 4350 en er dan nog een route van moet gaan maken. Zo duurt een route van 1,5 uur plannen langer om erin te kloppen dan 'm te rijden. Er is toch vast wel een handiger manier? Alvast bedankt! Martin bvd. |
|
|
|
26-07-2010, 18:53
Bericht
|
|
|
Zoals ik las scheelt het per model, maar ik zag ook in ITN dat er een conversiemogelijkheid is voor iphone. Misschien dat het voor andere smartphones ook wel werkt.
Ik moest inderdaad m'n routes in exampleroutes zetten en ik kon ze vinden. |
|
|
|
1-09-2010, 11:17
Bericht
|
|
|
... Groep: Leden Berichten: 1 Sinds: 26-08-10 Gebruikersnummer: 40.432 |
[quote name='motil' date='14-07-2010, 16:39' post='173147']
Goedemiddag meneer Martin, Heb je al de oplossing voor je problemen met de geconverteerde routes? Voor alle zekerheid even. *.freshroute e/o *.route opslaan in map routes of Exampleroutes. * = jouw route namen. apparaat aanzetten en als scherm verschijnt waar je nieuwe bestemming / naar huis enz. kunt ingeven onderaan op opties drukken, dan route planning, dan opgegeslagen routes en dan (als het goed is) STAAN ZE JE DAAR AAN TE LACHEN. Succes, Jos |
|
|
|
![]() ![]() |
| Print-versie | Het is nu: 6-09, 08:44 |