» Nieuwe kaartrelease |
![]() ![]() |
» Nieuwe kaartrelease |
6-08-2010, 20:23
Bericht
|
|
![]() 200+ poster Groep: VIP leden Berichten: 233 Sinds: 28-05-10 Van: Groningen Gebruikersnummer: 39.978 |
De data "is" dus niet echt ouder, maar "lijkt" ouder omdat Navigon er een jongere datum aankoppelt. Dit is ook niet zo Ed. De kaarten van Medion zijn al eind december verkrijgbaar,en dezelfde kaarten van Navigon,zijn pas de 2de kwartaal van 2010 beschikbaar. Dus zit er wel degelijk een tijdspanne van een half jaar tussen. Mijn S2310 heeft kaarten van Q4-2009,aangekocht begin 2010. Mijn Navigon 8310 heeft circa 5 maanden later dezelfde kaarten gekrgen middeels een 2 jarig abo van Navigon. Navigon prikt er niet alleen een jongere datum aan,maar in werkelijkheid zijn ze dus van Navigon,op het moment dat jij ze krijgt,al een half jaar oud. Dus Navigon verkoopt je nieuw voor oud. Alleen het nadel is,dat Medion niet zo vaak kaarten uitbrengt dan Navigon. En Medion verkoopt je een device,die geen recente kaarten heeft. Dus wordt op die manier een Medion ook duur,en valt het verschil bij aankoop van recentere kaarten voor de Medion,in totaalprijs weg. --------------------
NAVIGON,your way on the road. Navigon 8110--> 8310-Europa+TMC Pro,kaart Q3-2010 Navigon navcore versie 7.4.3 Navigon 2310-Europa Medion S2310 Alle handelingen die voorvloeien uit adviezen van hier,doet de uitvoerende op eigen risico. Voordat U begint te "klooien" aan uw device,maak gaarne een backup. Is wel zo wijs,en bespaard U en ons een hoop narigheid op dit forum. |
|
|
|
10-08-2010, 13:05
Bericht
|
|
|
25+ poster Groep: Leden Berichten: 26 Sinds: 10-03-08 Gebruikersnummer: 30.465 |
ik vraag mij af wanneer Q3 voor de 8310 eens uitkomt, volgens mij zitten we al een tijdje in het 3e kwartaal dus wordt onderhand wel eens tijd en hopelijk de boel aangepast? Q3 is vanaf vandaag te downloaden! --------------------
Navigon 8310 (upgrade) |
|
|
|
10-08-2010, 19:53
Bericht
|
|
![]() 400+ poster Groep: VIP leden Berichten: 412 Sinds: 6-03-08 Gebruikersnummer: 30.375 |
Zijn er meer mensen die problemen hebben om Q3/2010 te downloaden?
Eerst bleef de download steeds hangen, en nu download hij wel 100% maar dan krijg ik een melding dat er een fout is opgetreden en ik mijn internetverbinding moet nakijken. Ik wordt er moedeloos van, ik ben al vanaf 3 uur smiddags bezig "zucht". UPDATE 23:12 uur Eindelijk er in geslaagd om de kaarten op het device te krijgen. En.................hoera!!!!!!! De randweg Den Bosch staat er nu ook op, incl. de fly-over bij Knp. Hintham. Dit bericht is bewerkt door Kingpin, 10-08-2010, 22:14
--------------------
Navigon 70 Premium Kaarten: NL,B, L, D -------------- Navigatiehouder van ARAT (voertuigspecifiek) ![]() Als alles op je af komt.................. rij je aan de verkeerde kant van de snelweg. |
|
|
|
14-08-2010, 18:28
Bericht
|
|
![]() 200+ poster Groep: VIP leden Berichten: 233 Sinds: 28-05-10 Van: Groningen Gebruikersnummer: 39.978 |
Alles in 1 keer binnengehaald,zonder mankementen.
Wat me opvioel,was dat de nieuwe rondweg om Lastrup(B213) in Duitsland er nog niet op staat. Kijk je op de site van Navteq,dan staat die daar wel op de kaart. Betekend weer,dat we verouderde kaarten hebben. --------------------
NAVIGON,your way on the road. Navigon 8110--> 8310-Europa+TMC Pro,kaart Q3-2010 Navigon navcore versie 7.4.3 Navigon 2310-Europa Medion S2310 Alle handelingen die voorvloeien uit adviezen van hier,doet de uitvoerende op eigen risico. Voordat U begint te "klooien" aan uw device,maak gaarne een backup. Is wel zo wijs,en bespaard U en ons een hoop narigheid op dit forum. |
|
|
|
14-08-2010, 20:30
Bericht
|
|
![]() jouwAdmin Groep: VIP leden Berichten: 1.029 Sinds: 6-11-04 Van: Almelo Gebruikersnummer: 316 |
Je hebt altijd te maken met "verouderde" kaarten.
Zet alles maar uit via een tijdslijn. Het daadwerkelijk verwerken van de input en het converteren van de bulk raw_data neemt 4 tot 6 maand in beslag. Dit is een algemeen bekend gegeven. Navteq voert ook niet eerder data op dan dat de uitbreiding daadwerkelijk een feit is. Op een tijdslijn zou het, bijvoorbeeld, er zo uit komen te zien. 01-01-2010: Verzamelen, verifiëren van data die door eigen mensen en via mapreporter zijn gemeld. Stel dat ze daar een periode van 3 maand voor nemen om de data te verzamelen. 01-04-2010: De gecontroleerde data laten inbrengen (meestal lage lonen landen). Dit duurt (laten ze het snel doen) een maandje of 3 01-08-2010: Raw_data komt als bulk terug bij Navteq. Zij moeten het dan nog converteren, comprimeren etc etc Q3 is niet meer haalbaar. Dan wordt het vrijwel Q4 dat ze de kaart online zetten. Vrijgave medio november. All-in qua werkzaamheden ben je krap een jaar verder. Ga je op de fysieke datum af dan heb je gelijk, dan had Navteq/Navigon deze kaart (in het voorbeeld wat ik noem) Q1-2010 moeten noemen, maar ik denk (nergens op gebaseerd en dus louter een gedachtengang) dat Navigon de kaart de "naam" meegeeft naar gelang welk kwartaal deze uitkomt. Concreet: Men kan wel blijven zeuren dat men verouderde kaarten krijgt, (of nieuw voor oud koopt) maar dat is natuurlijk zo bij elke kaartenbakker, ook TT. Je kan ook een online_kaart niet vergelijken met de kaart die op je device zit. De onlinekaart laat zich eenmaal veel makkelijker en/of sneller wijzigen dan een device_kaart --------------------
Device: Navigon 7310, Navigon 8450_Live Kaart : ..Western Europe versie Q3 - 2010 Testen: Navigon 70_Premium Drager: 1x Transcend Micro_SDHC 8GB, class 6 + Extra : Ge-Tectronic TMC_adapter Vervoer: Ford Focus Wagon tdci. Website: Pocketnavigation |
|
|
|
14-08-2010, 22:09
Bericht
|
|
Concreet: Men kan wel blijven zeuren dat men verouderde kaarten krijgt, (of nieuw voor oud koopt) maar dat is natuurlijk zo bij elke kaartenbakker, ook TT. Je kan ook een online_kaart niet vergelijken met de kaart die op je device zit. De onlinekaart laat zich eenmaal veel makkelijker en/of sneller wijzigen dan een device_kaart Kan allemaal wel zo zijn,maar als je de kaarten afzonderlijk opent met een daarvoor geschikte opener,dan zie je dus ook hier weer,dat de kaarten van Q1-2010. Om even een voorbeeld te geven van Andorra. QUOTE Map.Code1=535817298640641 Map.Code2=255602127273729 Map.Country=AND Map.FederalState= Map.NumTilesX=4096 Map.NumTilesY=2048 Map.ProductionDate=20100701-170727 Map.Region=EU Map.Release=Q110 Map.Supplier=NT Map.TileSizeX=8790 Map.TileSizeY=8790 Map.Type=BaseType Map.Version=3.3.5 Tmc.LocationTableCount=1 Tmc.LocationTableNumbers1=769 Een "release"is een uitgave,dus een kant en klare map. Het heeft gewoon met6 de inkoop van Navigon te maken. Kaarten die een stukje achterlopen,zijn goedkoper,dan recentere kaarten. Men "verdiend" er zo meer aan. en een kaart die gepresenteerd wordt op de maker zijn website,is ook gewoon klaar. Alleen die is recent,en dat kost Navigon zakken met geld,en daarvan zijn de verdiensten,(zeg winst), daarvan laag. Dus wordt er "oude wijn" in nieuwe zakken verkocht. Vroeger ging dat zeker op,dat het maken van kaarten zeer lang duurde. Echter nu met alleen aanpassingen,gaat het veel sneller. Navteq heeft de aanpassingen wel klaar,nu nog een koper die recenter kaarten wil kopen. Waar andere uitgevers de uitgave van kaarten via Navteq laat lopen,houd Navigon dat in eigen beheer. Dat is niet omdat het zo lang duurd,maar om een vinger in de pap te houden. Waar een wil is,is een weg. Maar de wil om het rechtstreeks met de kaartenbakker te regelen,zal bij Navigon er wel nooit komen. Is een geld kwestie,niet meer en niet minder. --------------------
|
|
|
14-08-2010, 23:25
Bericht
|
|
![]() jouwAdmin Groep: VIP leden Berichten: 1.029 Sinds: 6-11-04 Van: Almelo Gebruikersnummer: 316 |
Kan allemaal wel zo zijn,maar als je de kaarten afzonderlijk opent met een daarvoor geschikte opener,dan zie je dus ook hier weer,dat de kaarten van Q1-2010. Om even een voorbeeld te geven van Andorra. Een "release"is een uitgave,dus een kant en klare map. Wat als Navteq intern de term release gebruikt voor een x-periode waarin ze de data verzamelen. Dat ze dus de data hebben genomen van Q1. Dan Q1 afsluiten, data in de kaart verwerken, voor de afnemers converteren en comprimeren en dan vrijgave geven. Wanneer ik je overzichtje bekijk van Andorra dan vindt ik daar een produktiedatum van Navteq, zijnde: 10 (of 01) juli 2010 en vermoedelijk zelfs de tijd dat het gereed was: 17:07,27 Ik zie geen overeenkomsten (in het Andorra deel) tussen Q1 en produktiedatum. Zelf vermoed ik dan dat de data inderdaad van Q1 is, eindproduktie_datum eerste helft juli, vrijgave en online zetten door Navigon eerste helft augustus. In november 2009 en 7 februari 2010 heb ik beide keren een kleine fout doorgegeven (permanente wegafsluiting voor alle verkeer, betrof spoorwegovergang) via Mapreporter. Deze was niet verwerkt in Q2, maar wel in Q3. Ik kan je het mapreport van 7 februari, een screendump van Q2 (niet verwerkt) en een screendump van Q3 (wel verwerkt) wel laten zien. Neem ik jouw verhaal als leidraad (oude kaarten voor nieuw), dan zou feitelijk de aanpassing pas op z'n vroegst in Q4 moeten zijn. Navteq is ook niet zaligmakend, dat even vooropgesteld. Een gezonde dosis achterdocht is nooit verkeerd. Dit bericht is bewerkt door Peter, 14-08-2010, 23:26
Toegevoegde bestand(en)
--------------------
Device: Navigon 7310, Navigon 8450_Live Kaart : ..Western Europe versie Q3 - 2010 Testen: Navigon 70_Premium Drager: 1x Transcend Micro_SDHC 8GB, class 6 + Extra : Ge-Tectronic TMC_adapter Vervoer: Ford Focus Wagon tdci. Website: Pocketnavigation |
|
|
|
15-08-2010, 14:30
Bericht
|
|
Neem ik jouw verhaal als leidraad (oude kaarten voor nieuw), dan zou feitelijk de aanpassing pas op z'n vroegst in Q4 moeten zijn. Navteq is ook niet zaligmakend, dat even vooropgesteld. Een gezonde dosis achterdocht is nooit verkeerd. Die discussie is al eerder gevoerd. ook t.a.v de datums. dez vorige had een datum die voor op schema lag. Die daarvoor had een datum die wel heel slecht uitkwam. Medion kaarten van Q4-2009 en Navigon kaarten van Q2-2010 ,zijn exact,maar dan ook exact gelijk. Rar hoe kan dat. medion kaarten zijn direct,zonder een mantel,zoals Navigon dat doet,op een card. Navigon schijnt de kaarten weer te moeten "verpakken". Voor mij levert Navigon je gewoon een kaart,die al een half jaar oud is. Maar als je beide device niet hebt,kun je niet vergelijken. Ik heb ze wel,en heb op beide een abo. Navigon loopt Medion,wat kaarten betreft niet voor. Medion verkoopt je een eerlijke kaart voor een minder bedrag. Bij Navigon betaal je de prijs ook,alleen laten ze je geloven dat de kaart recenter is. Prijs van beide is overigens pratisch gelijk. Daarentegen staat dat medion je een device levert,waarop de kaart bij koop al zeer verouderd is. Maar ook dat geeft Medion zelf ook toe,sterker nog,het wordt gewoon vermeld. Bij Navigon kunnen de kaarten recenter zijn,ten minste bij directe aankoop van Navigon zelf. --------------------
|
|
|
15-08-2010, 19:28
Bericht
|
|
Voor mij levert Navigon je gewoon een kaart,die al een half jaar oud is. Dan zal je eerst de achterliggende gedachte moeten weten over de kreten MapRelease, MapVersion en MapProductiondate. Zolang je dat niet weet geef je alleen maar je vermoeden weer Maar als je beide device niet hebt,kun je niet vergelijken. Ik heb ze wel,en heb op beide een abo. Dat is allemaal heel leuk voor je, maar nogmaals hetgeen wat je zegt over de ouderdom van de kaarten is louter een vermoeden en geen gegeven. De conclusies die je trekt kunnen erg voorbarig zijn. Wat de wegafsluiting betreft (dan nog maar een keer) die eind vorig jaar en op 7-02 jl nog een keer via Mapreporter is aangedragen...... deze was op Q2 niet verholpen, met Q3 wel. Dat is geen vermoeden, maar dat is een onomstootbaar feit. Voor mij is dat een bewijs dat de Navteq / Navigon zeker geen oud voor nieuw verkoopt. Dit kan ik voor je onderbouwen met correspondentie, screenshots Navigon 70_Premium en een Navigon 7310 beide met een Q2_2010 kaart (waar de wijziging dus niet in is verwerkt), en screenshot van de 8450_Live met een Q3 kaart, waar de wijziging wel is in verwerkt. --------------------
|
|
|
15-08-2010, 23:46
Bericht
|
|
Dan zal je eerst de achterliggende gedachte moeten weten over de kreten MapRelease, MapVersion en MapProductiondate. Zolang je dat niet weet geef je alleen maar je vermoeden weer Hetzelfde geld voor jou.Je hebt immers de wijsheid ook niet in pacht. QUOTE Dat is allemaal heel leuk voor je, maar nogmaals hetgeen wat je zegt over de ouderdom van de kaarten is louter een vermoeden en geen gegeven. De conclusies die je trekt kunnen erg voorbarig zijn. Vreemde opmerking vind ik dit. Maar ja,je wou bewijs. Dat kan. Hier Andorra van Navigonkaart Q2-2010,in werkelijkheid dus Q4-2009. QUOTE Map.Code1=535817298640641 Map.Code2=255602127273729 Map.Country=AND Map.FederalState= Map.NumTilesX=4096 Map.NumTilesY=2048 Map.ProductionDate=20100112-131737 Map.Region=EU Map.Release=Q409 Map.Supplier=NT Map.TileSizeX=8790 Map.TileSizeY=8790 Map.Type=BaseType Map.Version=3.3.3 Produktiedatum is dus,zoals jij het uitlegt, 12 januari 2010. Van mij mag je gelijk hebben,maar je spreekt je bij deze dus al tegen. Waarom? Omdat Navigon Q3-2010 zojuist in juli klaar was?????? Dat is dus een datum kort voor de uitgave. En Navigon zijn zogenaamde kaart Q1, zit hier nog tussenin. Verklaar je dus even nader hoe e.e.a mogelijk is. Gaarne met een plausibele verklaring. QUOTE Wat de wegafsluiting betreft (dan nog maar een keer) die eind vorig jaar en op 7-02 jl nog een keer via Mapreporter is aangedragen...... deze was op Q2 niet verholpen, met Q3 wel. Dat is geen vermoeden, maar dat is een onomstootbaar feit. Voor mij is dat een bewijs dat de Navteq / Navigon zeker geen oud voor nieuw verkoopt. Dit kan ik voor je onderbouwen met correspondentie, screenshots Navigon 70_Premium en een Navigon 7310 beide met een Q2_2010 kaart (waar de wijziging dus niet in is verwerkt), en screenshot van de 8450_Live met een Q3 kaart, waar de wijziging wel is in verwerkt. Dat ligt er maar net aan,hoeveel haast Navteq heeft om dat voor elkaar te maken. Er zijn tal van feiten en veranderingen waar Navteq tot op dag van vandaag niets mee doet,en zelfs aanwijzingen van derden negeerd. Dat bedrijf uit Apeldoorn,is ook niet zaligmakend. Dit bericht is bewerkt door Tankliner, 15-08-2010, 23:48
--------------------
|
|
|
16-08-2010, 09:29
Bericht
|
|
Klopt, ik heb de wijsheid ook niet helemaal in pacht. Zal de laatste zijn die het zegt.
Maar lees mijn bericht 167 dan nog een keertje over MapProduction en Map.Release Dan is het meteen onderbouwd en ook nog eens plausibel. --------------------
|
|
|
18-08-2010, 16:56
Bericht
|
|
Klopt, ik heb de wijsheid ook niet helemaal in pacht. Zal de laatste zijn die het zegt. Maar lees mijn bericht 167 dan nog een keertje over MapProduction en Map.Release Dan is het meteen onderbouwd en ook nog eens plausibel. Even iets heel anders met het kaartmateriaal. Moets ik normaliter van Utrecht(A27) naar Bergen op Zoom,altijd volgens Navigon via Hooipolder,Zonzeel,Breda en dan Roosendaal. Nu met Q3,moe3t ik ineens bij Gorkum de A15 op om vervolgens bij Papendrecht de N3 te gaan,en dan weer de A16/A17 op. Terug echter moest ik weer richting Utrecht,maar toen ging het wel via Roosendaal,Breda,Zonzeel,Hooipolder en dan de A27 op. Terwijl de route waar het me de heenreis langs stuurt,4 km korter is. Zit er in de nieuwe kaarten ook iets van een ander besturing van Navigon? Nog een vreemde route: Surhuisterveen naar Antwerpen. Dat gaat via de polder,en als je dan bij Utrecht komt,moest ik de N230 op,dat is Utrecht Noord richting de A2,om vervolgens die af te rijden tot Vianen. Ik reed rechtdoor,en het systeem hersteld wel snel,en het is ook nog eens 14 km korter. een vreemde routeberekening van Navigon met de nieuwe kaarten. Ook zijn de aanwijzingen er niet beter op geworden. Voorbeeld. Bij Vianen staat er nu "Industrieterrein" in het blauw. Op de echte borden,staat een wit vlak met het tekentje van fabriek,met "Vianen" erbij. Ook worden sommige plaatse niet aangegeven,wat voorheen wel zo was. Rijbaan begeleiding is wel duidelijker geworden,al zegt de stem dat je de linkerrijbanen moet volgen bij Zwolle,waar een afrit zit. Lekker duidelijk allemaal. --------------------
|
|
|
![]() ![]() |
| Print-versie | Het is nu: 6-09, 07:55 |