- Advertentie -

Ga naar inhoud

Welkom !
Als gast op dit forum kun je de meeste post gewoon lezen, maar heb je geen toegang tot de volledige inhoud: zo kun je geen nieuwe vragen posten of reageren op andere en sommige forumdelen zijn niet zichtbaar voor jou.

Om volledige toegang te krijgen, moet je je eerst registreren. Dat is gratis!
Registreer

Ben je al geregistreerd, log dan in!
Log in

GPS route downloaden en op je navigon zetten

• Je kunt niet antwoorden op deze topic
7 replies to this topic

#1 muntdropje

...

• Leden
  • 4 Posts:

Gepost 06 augustus 2010 - 12:50

ik ben nog niet zo bekend met deze dingen, vandaar mijn vraag.
Ik ben op een site gps-tracks wandelingen tegengekomen die je kan downloaden.
Nu heeft mijn navigon 1410 ook wandelnavigatie, dus leek me dat handig. Ik weet alleen of dit kan. Het bestand is een gpx bestand. Kan dit apparaat dit lezen, en zo ja.. Zet ik dat dan ergens tussen de software op het apparaat zelf of op een micro-sd kaartje? :nea:

#2 Tankliner

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1413 Posts:

Gepost 06 augustus 2010 - 08:34

ik ben nog niet zo bekend met deze dingen, vandaar mijn vraag.
Ik ben op een site gps-tracks wandelingen tegengekomen die je kan downloaden.
Nu heeft mijn navigon 1410 ook wandelnavigatie, dus leek me dat handig. Ik weet alleen of dit kan. Het bestand is een gpx bestand. Kan dit apparaat dit lezen, en zo ja.. Zet ik dat dan ergens tussen de software op het apparaat zelf of op een micro-sd kaartje? :nea:

Kort en bondig,NEE dit gaat niet.
Enigste mogelijkheid is de route te plannen op het device zelf.

Kijkt U ook in het forumzoeken (klik) - er is geen ondersteuning via PB of E-MAIL!

Als U de NAVIGON klantenservice telefonisch wilt bereiken, bel dan 020-2035230.

Ook kunt u via e-mail contact opnemen, schrijf dan aan support.nl@garmin.com

#3 muntdropje

...

• Leden
  • 4 Posts:

Gepost 06 augustus 2010 - 10:28

bedankt voor je snelle reactie, dan weet ik dat ook weer, zo leer ik steeds meer over die dingen.
:nea:

#4 mister_honda

5+ poster

• Leden
  • 7 Posts:

Gepost 08 augustus 2010 - 06:49

Op de 8310 kan ik uiteraard routes plannen en opslaan, maar ik kan ook via de pc routes, die ik elders heb gedownload, met routeconverter omzetten naar navigon freshroute en op mijn 8310 zetten. Het is per model denk ik even puzzelen, waar je de routes moet opslaan. Ik heb dit uitgevogeld, door uit te zoeken, waar de navigon zijn eigen routes opslaat. In deze map heb ik ook de eigengemaakte routes gezet en deze kan ik vervolgens selecteren en gebruiken. Kijk anders ook eens op het Duitse forum, daar wordt ook best wel veel met de verschillende modellen geexperimenteerd.

#5 Tankliner

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1413 Posts:

Gepost 08 augustus 2010 - 11:18

Op de 8310 kan ik uiteraard routes plannen en opslaan, maar ik kan ook via de pc routes, die ik elders heb gedownload, met routeconverter omzetten naar navigon freshroute en op mijn 8310 zetten. Het is per model denk ik even puzzelen, waar je de routes moet opslaan. Ik heb dit uitgevogeld, door uit te zoeken, waar de navigon zijn eigen routes opslaat. In deze map heb ik ook de eigengemaakte routes gezet en deze kan ik vervolgens selecteren en gebruiken. Kijk anders ook eens op het Duitse forum, daar wordt ook best wel veel met de verschillende modellen geexperimenteerd.

Er is maar 1 manier om je routes op een 8310 te zetten.
En dat is d.m.v een bestandje,genaamd MyUpdate,eerst je device unlocken,en dan de bestanden in de daarvoor bestaande map te plaatsen.
Omdat deze weg voor velen niet haalbaar is,doen we dat hier niet uit de doeken.
Het is niet te verantwoorden,dat door deze methode gebruikers zwaar in de problemen kunnen komen te zitten.
Het lijkt me daarom ook niet verstandig om dat uit de doeken te doen.
Eenieder die dat wel doet,doet dat op eigen verantwoording.

Bij de 8110 lag dat anders.
Daar stond de map waarin dat werd geplaatst op de Sdcard.
Doordat Navigon voor de 8110 een update gemaakt,die je device veranderd in een 8310,heeft dat software de map van de SDcard naar het device verplaatst.

Een standaard 8310 is ook een 8110,maar dan direct aangepast voor het uitbrengen ervan.
Het verschil in een 8110 en een 8310,is puur softwarematig.

Kijkt U ook in het forumzoeken (klik) - er is geen ondersteuning via PB of E-MAIL!

Als U de NAVIGON klantenservice telefonisch wilt bereiken, bel dan 020-2035230.

Ook kunt u via e-mail contact opnemen, schrijf dan aan support.nl@garmin.com

#6 wolfje55

25+ poster

• Leden
  • 27 Posts:

Gepost 09 augustus 2010 - 04:52

Je kunt ITN Converter gebruiken om zelf routes te maken op je Pc of om routes in te laden, bv. gps routes.
Vervolgens kun je het exporteren naar een Fresh bestand die je vervolgens via NAVIGON Fresh op je divice kunt zetten.

Hier is al eerder over geschreven: Route laden vanaf PC

Het programma is hier te downloaden.

#7 okive

10+ poster

• Leden
  • 13 Posts:

Gepost 10 september 2010 - 04:52

Ik heb een route van gps-track gedownload en in routeconverter omgezet in fresh route alleen de 8410 herkend
maar 48 tussenpunten Maar gps track bevat er meestal veel meer en knipt ze in heel veel stukken De Amterdam stadswandelroute 6,5 km bevatte er 78 Maar simulitaan kon ik hem wandelen. Maar of dat met een andere nav.ook gaat geen idee.

#8 mister_honda

5+ poster

• Leden
  • 7 Posts:

Gepost 10 september 2010 - 06:35

Er is maar 1 manier om je routes op een 8310 te zetten.
En dat is d.m.v een bestandje,genaamd MyUpdate,eerst je device unlocken,en dan de bestanden in de daarvoor bestaande map te plaatsen.
Omdat deze weg voor velen niet haalbaar is,doen we dat hier niet uit de doeken.
Het is niet te verantwoorden,dat door deze methode gebruikers zwaar in de problemen kunnen komen te zitten.
Het lijkt me daarom ook niet verstandig om dat uit de doeken te doen.
Eenieder die dat wel doet,doet dat op eigen verantwoording.

Bij de 8110 lag dat anders.
Daar stond de map waarin dat werd geplaatst op de Sdcard.
Doordat Navigon voor de 8110 een update gemaakt,die je device veranderd in een 8310,heeft dat software de map van de SDcard naar het device verplaatst.

Een standaard 8310 is ook een 8110,maar dan direct aangepast voor het uitbrengen ervan.
Het verschil in een 8110 en een 8310,is puur softwarematig.

Ben het niet helemaal met je eens, ik kan op mijn sd kaart nog steeds de map routes vinden en daarin plaats ik de routes, die ik op de pc heb staan. Vervolgens kan ik op mijn navigon deze route starten en rijden.

Via routeconverter of itn converter gaat het ook.

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

gebruikers, gasten, anonieme gebruikers